مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : استان در سرمایه اجتماعی کشور نقش برجسته و قابل توجهی دارد .

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان در سرمایه اجتماعی کشور نقش برجسته و قابل توجهی دارد، گفت : میراث فرهنگی به ویژه نام و نقش بزرگان و مشاهیر استان برای جامعه ارزش تولید می‌کند و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهند و باید آن‌ها را به جامعه معرفی کرد.

او گفت : کرمانشاه در تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد و در عرصه فرهنگ، ورزش، مذهب، خیرین و دفاع مقدس باید این حرف‌ها گفته شوند.

او گفت: ما برای معرفی مشاهیر و بزرگان نیاز به تولید محتوا داریم و باید زندگینامه، خدمات و برجستگی‌های زندگی هر کدام از آن‌ها به صورت فیلم در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

او با بیان اینکه بزرگان و مشاهیر تکیه گاه و مرجع جامعه هستند، گفت: برای رجوع و حرکت در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی باید به این مشاهیر تکیه کرد چرا که این افراد برای جامعه اعتماد و هویت می‌سازند و این اعتماد می‌تواند سرمایه اجتماعی را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

گودرزی افزود: که اگر ما این بزرگان را خوب معرفی نکنیم جوانان ما به دلیل ناآشنایی با این دریای وسیع معرفتی به بی‌هویتی گرفتار خواهند شد و از این رو وظیفه ما است که با معرفی بزرگانمان، هویت، تاریخ و فرهنگ را به جوانان آموزش دهیم چرا که ستون فقرات هویت ساز و فرهنگ ساز بزرگان و مشاهیر کرمانشاهی می‌باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه گفت: به دلیل این که ما به این بزرگان و مشاهیر بسیار نزدیک هستیم متاسفانه قدر و ارزش آن‌ها را در کشور خوب نمی‌دانیم و به معرفی و برندسازی آن‌ها نمی‌پردازیم همانند وقتی که در پای بیستون هستیم و این عظمت بیستون را درک نمی‌کنیم باید از بیستون کمی دور شد تا عظمت آن را با چشمان خود دید.

گودرزی افزود: بزرگان ما هر کدام در کشور وزنه‌هایی هستند که می‌توانند برای استان ما سرمایه و ارزش به وجود آورند.

او گفت: در استان کرمانشاه قهرمانانی هستند که چه در عرصه ورزش و چه در عرصه فرهنگ و چه در عرصه مذهب و سایر عرصه‌ها می‌توانند به برند‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و خلاء‌های فرهنگی که امروزه به دلیل تغییر و تحولات اجتماعی رخ داده اند را حل نمایند.

او افزود: واقعیت این است که رشد سریع جوامع مدرنیته را در برابر فرهنگ سنتی قرار داده و اگر ما نتوانیم تولید محتوا و تولید ارزش در بُعد فرهنگی داشته باشیم به خودباختگی فرهنگی دچار خواهیم شد و خودباوری جوانان تضعیف می‌گردد.

او گفت: لازم است که همه ما با معرفی بزرگان، وظیفه خود را نسبت به آن‌ها و تلاش‌هایی که برای ارتقاء سطح فرهنگ غنی کرمانشاه انجام داده اند نشان دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

میراث فرهنگی به ویژه نام و نقش بزرگان و مشاهیر برای جامعه ارزش تولید می‌کند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.