نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در اولین فرصت، جلسه شورای فرهنگ عمومی با جدیت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: امیدواریم در اولین فرصت جلسات شورای فرهنگ عمومی با جدیت برگزار شود چرا که معطل ماندن این جلسات به استان آسیب وارد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: داره فرهنگ و ارشاد باید از نگاه‌های جناحی پرهیز کند چرا که موفقیت در حوزه فرهنگی نیازمند تفکر فراجناحی است.

او اضافه کرد: ما با انبیا، قرآن و اهل بیت (ع) به مقصد می‌رسیم و این مسیر با نگاه‌های جناحی همخوانی ندارد. بی‌احترامی به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی نمی‌کنیم؛ اما ما باید نگاه فراجناحی و حتی فراملی داشته باشیم تا آرمان‌های نظام اسلامی تحقق یابد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سوابق اداره فرهنگ و ارشاد قزوین در چند دوره گذشته یادآور شد: عملکرد ارشاد در چند دوره گذشته مطلوب نبوده و لازم است مدیرکل جدید با بازنگری، جان تازه‌ای به فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، قزوین را استانی مؤمن‌پرور معرفی کرد و افزود: شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، سید آزادگان ابوترابی، علامه رفیعی و آیت‌الله باریک‌بین بخشی از بزرگان این استان هستند و رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به علمای این خطه داشته‌اند.

او اضافه کرد: وجود شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و دینی نشان می‌دهد که استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و فرهنگ و ارشاد این استانِ فرهیخته نیز باید با سرمایه‌های فرهنگی و معنوی آن هماهنگی داشته باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: با همه وجود برای اعتلای فرهنگ و نشر معارف دینی و قرآنی تلاش کنید و پاسدار خون شهدا و مجری منویات امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشید، ما نیز با جدیت پای کار هستیم و از هیچ تلاشی برای اعتلای فرهنگ فروگذار نخواهیم بود.

انتهای پیام/ک

دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.