وزیر دفاع هند اعلام کرد به منظور رسیدگی بیشتر به مسائل حقوق بشر اصلاحاتی در نیرو‌های مسلح این کشور صورت خواهد گرفت و همه نیروها تحت فرماندهی واحد قرار می‌گیرند.

هند برای مبارزه با فساد ارتش خود را بازسازی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع هند از شروع بازسازی ارتش این کشور به منظور سازماندهی ستاد‌های فرماندهی برای مبارزه با فساد و توانمندسازی آن‌ها برای رسیدگی به مسائل مربوط به حقوق بشر خبر داد.

این تصمیم وزارت دفاع یک هفته پس از آن اعلام می‌شود که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، اعلام کرده بود فرماندهی واحدی با نام «رئیس نیروی دفاعی» برای رهبری نیرو‌های مسلح این کشور که در حال حاضر به سه شاخه تقسیم می‌شوند در نظر گرفته شده است.

مودی در جشن روز استقلال هند که ۱۵ اوت برگزار شد گفت: «پس از ایجاد این پست (رئیس نیروی دفاعی) همه نیرو‌های سه شاخه در سطح عالی رهبری خواهند شد. این سیستم در هدف ما برای اصلاح سرعت استراتژیک هندوستان در جهان بسیار مهم و واجب است».

راجنا سینگ، وزیر دفاع هند، نیز تشکیل یک گروه مراقبتی مستقل را که به طور مستقیم تحت فرماندهی رئیس نیرو‌های مسلح باشد و افسران نیرو‌های هوایی و دریایی را نیز در بر بگیرد تایید کرده است.

ارتش هند علاوه بر حفاظت از تمامیت این کشور، در مناطقی از آن که دچار ناآرامی است به ویژه در مناطق شمال شرقی و جامو و کشمیر مستقر شده است. غالباً شکایات مربوط به نقض حقوق بشر که از نیرو‌های ارتش سر می‌زند در این مناطق پدید می‌آید. این اتهامات بیشتر مربوط به قتل‌های جمعی، ناپدید شدن ها، شکنجه، تجاوز و سوء استفاده جنسی است. در طرح جدید، ارتش دارای یک نهاد حقوق بشر برای رسیدگی مؤثرتر و شفاف‌تر به شکایت‌ها خواهد بود و معاون رئیس نیرو‌های مسلح آن را رهبری خواهد کرد.

هند در حال‌ حاضر در شاخص قدرت نظامی جهانی چهارم است. این کشور حدود ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای نیرو‌های دفاعی خود هزینه می‌کند که بیشترین هزینه بعد از آمریکا و چین است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار