عملیات پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی منطقه خسروشیرین شهرستان آباده با هدف حفاظت از منابع آب و خاک و تغذیه آبخوان‌ها در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های مستمر انجام شده در این شهرستان پروژه آبخیزداری پلاک فتح آباد منطقه خسروشیرین با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در حال تکمیل است.

او افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال حاضر نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

رحیمی مساحت حوزه آبخیز این بند را یکهزار و ۳۶۸ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: ساخت این بند سنگی ملاتی با ارتفاع ۲۰ متر و دهانه سریز ۲۰ متر و حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان یکهزار و ۲۰۰ متر مکعب از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

او اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف بویژه منطقه خسرو شیرین اجرا و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به اراضی پایین دست این حوزه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به حجم آبگیری سالیانه این پروژه به میزان ۴۵ هزار متر مکعب اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا پایان مهر ماه امسال خاتمه و به بهره برداری کامل برسد. رحیمی حقیقی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه یکصد خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

اجرای عملیات تکمیلی بند سنگی ملاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار