سردار منتظرالمهدی با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی در مدارس گفت:۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به این موضوع اختصاص داده شده است.

اجرای طرح یاری گران زندگی در مدارس با هدف پیشگیری از اعتیادبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید منتظرالمهدی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم کنگره دانش اعتیاد که امروز (چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور تداوم دارد و طی ۱۵ سال گذشته ۱۱ هزار تن مواد مخدر کشف و ۴۱ هزار عملیات پلیسی انجام شده است.

او با اشاره به ایجاد انسداد در ۲ هزار کیلومتر از مرز‌های شرقی کشور افزود: ۱۰ تا ۱۲ درصد از مواد مخدری که از کشور افغانستان وارد ایران می‌شود را کشف کردیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۸۷۵ تن موادمخدر از مجموع ۹ هزار تن مواد مخدر تولید شده بر پایه تریاک در کشور افغانستان در سال ۲۰۱۷ تصریح کرد: ۸۵۰ تن از این مقدار موادمخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده است که در این مسیر ۱۰ شهید تقدیم کردیم.

منتظرالمهدی تصریح کرد: درمان و پیشگیری چاره جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور است و پیشگیری باید در ساحت مختلف و با استفاده از تمام پتانسیل‌ها صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: ۲۲۰ هزار تهرانی درگیر اعتیاد هستند/ آمادگی پلیس برای انتقال نیرو‌های شاغل بخش‌های صنعتی و غیرصنعتی به مراکز نگهداری معتادان


او افزود: پیشگیری باید در حوزه خانواده و مدرسه صورت گیرد، چرا که باید قدرت نه گفتن را به دانش آموزان آموخت.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه با آموزش و پرورش همکاری داشتیم، افزود: قرار است که طرح یاری گران زندگی در مدارس اجرا شود و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به این موضوع اختصاص داده شده است و ۱۰ هزار مدرسه‌ آموزش و پرورش در این طرح شرکت می‌کنند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: در حوزه درمان اقدامات خوبی انجام و قرار شده تا ژن‌های موثر بر اعتیاد از ابتدای تولد شناسایی شوند، چرا که با این کار می‌توانیم از گرایش افراد مستعد به اعتیاد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

کشف ۸۵۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ توسط نیروی انتظامی

برچسب ها: اعتیاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
چه خبر خوبی .ایکاش زودتر اینکار را میکردید .ممنون .الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۲:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عجبا؟؟؟ متاسفانه سن ورود به اعتیاد حدود نوجوانی رسیده است.
آخرین اخبار