فرماندار دالاهو گفت : سال گذشته پنج تن انجیر ریجاب به کشور فرانسه صادر شده و امسال این میزان به ۲۰ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کرم محمدی فرماندار دالاهو در خصوص نخستین جشنواره ملی میوه‌های بهشتی که در منطقه تفریحی «شالان» در ریجاب برگزار شد، گفت : شهرستان دالاهو با توجه به ظرفیت بی‌نظیری آن برای گردشگری، شرایط تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را به‌خوبی دارا است.

او گفت : چشمه‌ها و آبشار‌های چشم و دل‌نواز، طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی چندین هزار ساله، باغ‌های رنگارنگ و علی‌الخصوص وجود مردمانی خونگرم و میهمان‌نواز ریجاب را به بهشت سینه ستبر ایران اسلامی مبدل کرده است.

فرماندار دالاهو گفت: سال گذشته بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان از محل فروش انجیر، گردو، زیتون، سیب و سایر محصولات باغی در حوزه شهرستان دالاهو درآمد کسب شده است.

محمدی، انجیر ریجاب را منحصر به فرد دانست و فرانسه را به‌عنوان یکی از کشور‌های خریدار اصلی انجیر این منطقه معرفی کرد و گفت: سال گذشته پنج تن انجیر به کشور فرانسه صادر شده و امسال این میزان به ۲۰ تن افزایش خواهد یافت.

او در پایان گفت: امیدواریم جشنواره میوه‌های بهشتی در شناساندن این ظرفیت بزرگ، زمینه رونق هرچه بیشتر تولیدات باغی شهرستان دالاهو را فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت بی‌نظیر برای گردشگری و شرایط تبدیل شدن به قطب گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.