وزیر دفاع آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای عراقی خود بر حمایت برلین از حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر»، وزیر دفاع آلمان، در کنفرانسی مطبوعاتی با نجاح الشمری، همتای عراقی خود، در بغداد بر حمایت برلین از حفظ توافق هسته‌ای و یکسان بودن دیدگاه‌های آن با بغداد در خصوص تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و همچنین ژست‌های عوام‌فریبانه مقامات این کشور مبنی بر آمادگی گفتگو با ایران همزمان با فشار‌های تحریمی و همچنین بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشور‌های اروپایی، ایران از کاهش تعهدات برجامی خود خبر داد.

او همچنین گفت: «درست است که داعش شکست خورده است؛ همچنان وجود دارد، از این رو ما تمایل داریم، بر نابودی کامل داعش به شما کمک و از شما حمایت کنیم.»

وزیر دفاع عراق در دیدار با همتای آلمانی خود از نقش این کشور در کمک به عراق در جنگ با تروریسم قدردانی کرد. وی تاکید کردجنگ همچنان ادامه دارد.

الشمری از همکاری اطلاعاتی در سطح بین‌الملل در جهت تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها در داخل و خارج عراق خبر داد و گفت: «حمایت و همکاری لجستیکی کامل و همکاری اطلاعاتی برای نابودی تروریسم و گروه‌های تروریستی در عراق و خارج از آن وجود دارد.»

کارنبائر هم از آمادگی کشور خود برای آموزش نیرو‌های عراقی خبر داد و گفت: حضور نیرو‌های آلمانی در عراق نشان‌دهنده موضع دولت عراق است.

در این گفتگو‌ها هیئتی از پارلمان نیز حضور داشت و دو طرف به موضوع همکاری‌های اقتصادی و احیای زیر ساخت‌های عراق به صورت کلی و به ویژه مناطق آزاد شده پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، برجام ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار