رئیس سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی سومین استان پرمصرف خون کشور است و با کاهش ذخایر خونی در استان مواجه هستیم.

گروه‌های خونی منفی با کاهش شدید ذخیره مواجه هستند/خراسان رضوی سومین استان پرمصرف خون در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا اسلامی رئیس سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: همه گروه‌های خونی در خطر کاهش ذخایر هستند که در این بین گروه‌های خونی منفی نیاز شدیدی به جبران کمبود و کاهش به وجود آمده، دارند.

او تصریح کرد: در ماه‌های مرداد و شهریور به ویژه در روز‌های بسیار گرم و بسیار سرد سال ذخایر خونی سازمان کاهش می‌یابد که علل آن افزایش حجم اعمال جراحی طی این ماه‌ها در مشهد به خاطر حضور زائران و نیز کاهش حجم اهدای خون توسط مردم است.

رئیس سازمان انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه طرحی با عنوان "هموویژولانس" را برای اجرا در نظر داریم که مصرف بیمارستان‌ها را به سمت مصرف بهینه سوق می‌دهد، گفت: بیمارستان‌های قائم و امام رضا (ع) جز پرمصرف‌ترین بیمارستان‌های متقاضی خون در کشور هستند.

اسلامی با اشاره به مشکلات بسیار جدی از قبیل کمبود نیروی انسانی و پرسنل خدماتی و بودجه مالی در سازمان انتقال خون استان، افزود: با این وجود پارسال پنج هزار کیسه خون به استان‌های همجوار ارسال کردیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

کمبود ذخایر خونی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار