یک شاعر از وضعیت بد فعالیت ناشران در شهرستان‌ها و چاپ نشدن کتاب نویسندگان گفت.

گرانی کاغذ تعطیلی فعالیت ناشران را رقم می‌زندسید محمود علوی نیا شاعر کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کمبود ناشر در شهرستان‌ها گفت: در برخی شهرستان ها، تعداد ناشران به ۱۰ عدد هم نمی‌رسد که از این تعداد چند انتشاراتی به علت گرانی کاغذ تعطیل شده است.

وی افزود: مشکلات فراوانی در این حوزه به علت گرانی کاغذ گریبانگیر ناشران است. صنعت نشر بسیار وضعیت آشفته‌ای دارد. بنده برای چاپ آخرین کتابم باید حدود ۸ میلیون تومان هزینه کاغذ بپردازم!

این شاعر با اشاره به مشکلات چاپ کتاب نویسندگان در شهرستان‌ها اظهار داشت: نسبت به سال گذشته تمامی هزینه‌ها چند برابر شده است. متاسفانه فعالیت ناشران در شهرستان‌ها به شدت کم شده است. ناشران کتاب‌های تالیفی، به نسبت ناشرانی که فعالیت خصوصی و شخصی انجام می‌دهند، اوضاع بهتری برای چاپ کتاب هایشان دارند.

وی افزود: دختر بنده چند سالی است که در حوزه نشر فعالیت و ۴ قلم طلایی هم دارد. اگر نهاد یا سازمان دولتی به حمایت از ناشران برخیزد، باعث بهتر شدن وضعیت صنعت نشر در کل کشور می‌شود.

علوی نیا گفت: بسیاری از ناشران قبل از گرفتن مجوز نشر در کار ویراستاری فعالیت داشته اند. گرانی کاغذ باعث ترک فعالیت بسیاری از ناشران و کم رونقی کار اهالی قلم در کشور شده است. امیدواریم قیمت‌های نجومی کاغذ اندکی کاهش پیدا کند تا به حوزه صنعت نشر آسیب جدی تری وارد نشود.

انتهای پیام/ 

گرانی کاغذ و مشکلات ادامه دار چاپ کتاب

 

برچسب ها: ادبیات ، صنعت نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار