معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور در زاهدان برگزار می‌شود.

سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در زاهدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نصیراحمدملازهی معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۳۱مرداد ماه تا ۴شهریور در محل سینما «هلال» زاهدان برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در این جشنواره ۱۰ فیلم بلند کودک و نوجوان هر روز در دو سانس اکران خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین طبق هماهنگی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارگان‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده تماشای فیلم‌ها برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر، کودکان کار، معلولین و افراد بی بضاعت رایگان است.

ملازهی با اشاره به اینکه قیمت بلیط برای سایر افراد نیز بسیار پایین در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این جشنواره فیلم‌ها توسط ۱۵داور کودک و نوجوان دختر و پسر داوری و امتیاز دهی می‌شود.

او  در خصوص نحوه انتخاب داوران بیان کرد: ثبت نام افراد در سایت اداره کل و انجمن سینمای جوانان زاهدان بارگزاری شده و توسط جمعی از کارشناسان از بین افراد ثبت نامی تعداد ۱۵نفر انتخاب شده اند و سپس طی جلساتی آموزش‌های لازم جهت داوری به آن‌ها داده شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تبلیغات محیطی و فضا‌های مجازی استقبال خوبی از سوی کودکان و خانواده هایشان راپیش بینی می‌کنیم.

او  اظهار داشت: با توجه به اینکه این فیلم‌ها از بهترین آثار سینمایی کشور و جهان محسوب می‌شودن و برای اولین بار فقط در این جشنواره اکران خواهند شد از خانواده‌ها تقاضا داریم که کودکان و نوجوانان خود را از دیدن این فیلم‌ها محروم نکنند.

انتهای پیام/ع

۱۰ فیلم بلند کودک و نوجوان هر روز  اکران می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار