بخش اول/

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

فهرستی جدید از ۲۰ شرکت برتر خودروسازی در جهان منتشر شده که طی دو گزارش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی از جمله مورد توجه‌ترین بخش تولیدی هر کشور از نظر حاکمیت و مردم محسوب می‌شود، دلیل آن نیز واضح است، خودروسازی برای دولت هر کشور یک منبع درآمد سرشار و پویا خواهد بود و از طرفی صنعت خودروسازی، ارتباط مستقیمی با مردم دارد، تولیدات کارخانه‌های خودروسازی، مستقیما به دست مردم می‌رسد و مورد استفاده عموم جامعه است. مردم نیز علاقه فراوانی به استفاده از یک خودرو با کیفیت و قدرتمند دارند، یک خودرو توانمند و با قابلیت می‌تواند زندگی روزمره مردم را آسان کند و خاطرات خوبی برایشان بسازد، به همین جهت صنعت خودروسازی در جهان به یکی از بزرگ‌ترین و رقابتی‌ترین شاخه‌های تولیدی تبدیل شده است.

نام برندهای بزرگ و شرکت‌های باسابقه در صنعت خودروسازی که در تلاش‌اند تا با تولیدات بهتر و در عین حال ارزان‌تر، سهم بیشتری در بازار جهانی داشته باشند، ارزش بیشتری به این صنعت می‌بخشد، برندهای قدرتمندی که هر کدام سالیانه، در رقابتی سخت و دشوار به‌دنبال درآمد بیشتر هستند و از طرفی برنامه‌های بزرگی برای آینده این صنعت دارند.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

مانند هرسال فهرستی از برترین شرکت‌های خودروسازی در جهان منتشر شده است، این فهرست براساس درآمد و سود شرکت‌ها تنظیم می‌شود. می‌توان گفت طی سال‌های اخیر، سه یا چهار شرکت برتر خودروسازی در جهان، جایگاه‌های ثابتی داشتند به نوعی رسیدن به جایگاه آنان کار بسیار دشواری است، اما دیگر شرکت‌ها در رده‌های دیگر تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر خود را به رتبه‌های بالایی فهرست نزدیک کنند. بر اساس اسناد منتشر شده از پایان یافتن دوره مالی سال ۲۰۱۸ و نیمه اول سال ۲۰۱۹، فهرست ۲۰ شرکت بزرگ خودروسازی در جهان منتشر شده که طی دو گزارش، به معرفی آنان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید:

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۲۰- شرکت سوزوکی

کشور: ژاپن

درآمد: ۳۴.۹ میلیارد دلار – ۳ درصد رشد

سودآوری: ۱.۶ میلیارد دلار – ۱۷ درصد افت

شرکت با سابقه سوزوکی طی سال مالی گذشته، از نظر سودآوری وضعیت خوبی نداشت، این شرکت علی‌رغم افزایش درآمد با کاهش سودآوری همراه بود، سوزوکی به طور معمول به ساخت خودرو‌های سطح متوسط با قیمتی مناسب در شرق آسیا و اروپا شناخته می‌شود، مدل MVP این شرکت در سال گذشته فروش خوبی داشت و بخشی از درآمد سوزوکی به واسطه این مدل به دست آمد. فروش مدل MVP به خصوص در هند بسیار خوب بود و با رشد چشمگیری همراه شد. این شرکت به همراه برند مزدا و سوبارو در تولید خودرو‌های الکتریکی با تویوتا همکاری می‌کند.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۹- شرکت تاتا موتورز

کشور: هند

درآمد: ۴۳.۶ میلیارد دلار – ۴.۹ درصد افت

سودآوری: ۴.۱ میلیارد دلار – ۳۹۵ درصد افت

شرکت تاتا موتورز شاید به دلیل مالکیت ۹۰ درصدی برند جگوار لندروور معروف باشد، اما در هر صورت مالکیت لندروور نیز موجب نشد تا این شرکت در سال مالی گذشته با ضرر هنگفت ۴.۱ میلیارد دلاری مواجه نشود. این شرکت با کاهش پیشرانه‌های دیزلی شاسی‌بلند‌های خود که انتخابی محبوب برای مردم است و همچنین کاهش فروش لندروور در چین، نتوانست درآمد مطلوبی داشته باشد و با درصد منفی سودآوری همراه شد.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۸ - شرکت کیا

کشور: کره جنوبی

درآمد: ۴۹.۲ میلیارد دلار – ۴ درصد رشد

سودآوری: ۱.۱ میلیارد دلار – ۲۲.۷ درصد رشد

کیا چراغ‌خاموش مسیر رشد خود را پیش گرفته است، هرچند وضعیت کلی کیا نسبت به سال گذشته پایدار است، اما فروش خوب شاسی‌بلند سورنتو موجب شد تا وضعیت این شرکت کمی بهبود پیدا کند، این شرکت ۳.۰۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد که نسبت به سال ۲۰۰۸، ۵۰ درصد رشد داشته و حالا برند‌های مرسدس بنز و رنو وضعیت بهتری نسبت به کیا دارند. کیا با افزایش صادرات خود می‌تواند در بازار‌های سودآوری، محبوبیت خود را افزایش دهد.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۷ - شرکت جیلی

کشور: چین

درآمد: ۴۹.۷ میلیارد دلار – ۲۰ درصد رشد

سودآوری: ۲ میلیارد دلار – ۸ درصد رشد

از زمانی که گروه خودروسازی جیلی در سال ۲۰۱۰ برند ولوو را خریداری کردند، دامنه سرمایه‌گذاری این شرکت رشد بالایی داشت، ولوو به تنهایی در سال گذشته ۶۴۲ هزار و ۵۲۳ دستگاه خودرو به‌فروش رسانده که ۴۳ درصد از فروش کل محصولات جیلی را شامل می‌شود، از طرفی خود تولیدات جیلی مانند شاسی‌بلند Boyue، در بازار چین خوش درخشیدند و ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتند.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۶ - شرکت GAC

کشور: چین

درآمد: ۵۵ میلیارد دلار – ۹ درصد رشد

سودآوری: ۸۸۵ میلیون دلار – ۱۰.۵ درصد افت

گروه گاک با شرکت‌های تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، ایسوزو، فیات و پژو در ساخت خودرو همکاری دارد، این برند به عنوان ششمین خودروساز برتر چینی، در سال گذشته تولیدات خود را در بازار این کشور، ۵.۵ درصد و به طور کلی ۱۰.۵ درصد افزایش داد. اما مالیات شراکت با برند‌های خارجی موجب شد تا در نهایت، سودآوری این شرکت با کاهش همراه شود.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۵ - شرکت رنو

کشور: فرانسه

درآمد: ۶۷.۸ میلیارد دلار – ۲.۳ درصد رشد

سودآوری: ۳.۹ میلیارد دلار – ۳۲ درصد رشد

رنو در حال حاضر بیشترین سهم بازار خودرو‌های الکتریکی در اروپا را دارد، سرمایه‌گذاری زودهنگام این شرکت بیش از هر شرکت دیگر در اروپا جواب داد و با وجود شرکت‌های قدر خودروسازی در این قاره، رنو توانست در این بخش، بهترین عملکرد را داشته باشد، همچنین فروش سری الکتریکی رنو در جهان نیز ۳۷ درصد رشد داشت که رقمی قابل احترام است. البته رشد فروش برند داچیا که زیر مجموعه رنو محسوب می‌شود در افزایش سودآوری این شرکت نیز تاثیرگذار بود.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۴ - شرکت BAIC

کشور: چین

درآمد: ۷۰.۲ میلیارد دلار – ۴.۴ درصد رشد

سودآوری: ۱.۱ میلیارد دلار – ۲۹ درصد افت

گروه بایک نیز مانند گاک با چند شرکت خارجی مانند مرسدس و هیوندای همکاری دارد، این شرکت در سال گذشته ۱.۷ میلیارد دلار برروی افزایش تولید مرسدس در کارخانه پکن این شرکت سرمایه‌گذاری کرد، اما به سودآوری مورد انتظار نرسید، البته این شرکت پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی چین را به‌فروش می‌رساند و پیش‌بینی می‌شود در این بخش، رشد چشمگیری در دو سال آینده داشته باشد.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۳ - شرکت پژو

کشور: فرانسه

درآمد: ۸۷ میلیارد دلار – ۱۸.۹ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷

سودآوری: ۳.۳ میلیارد دلار – ۵۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷

شاخصه موفقیت در بازار امروز خودرو دنیا، مدل‌های شاسی‌بلند است، شرکت پژو نیز با مدل شاسی‌بلند ۵۰۰۸ توانست فروش خود در بازار اروپا را ۵ درصد افزایش دهد، از دیگر دلایل رشد پژو در اروپا، افزایش فروش محصولات شرکت سیتروئن است که زیر مجموعه پژو محسوب می‌شود، همچنین برند اوپل که چند سالی تحت مالکیت جنرال موتورز آمریکا، ضرردهی داشت از زمانی که به پژو پیوسته، رونق خوبی پیدا کرده و به رشد درآمد این شرکت کمک کرده است.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۲ - شرکت هیوندای

کشور: کره جنوبی

درآمد: ۸۸ میلیارد دلار – ۱۸.۸ درصد رشد

سودآوری: ۱.۳ میلیارد دلار – ۶۱ درصد افت

هیوندای در ظاهر وضعیت فروش خوبی دارد، اما اعتصاب کارگران در سال گذشته موجب شد تا توقفی بزرگ در تولید کارخانه‌های این شرکت رخ دهد، همچنین کاهش قدرت اقتصاد کره جنوبی موجب شد تا صادرات محصولات هیوندای، به مقدار مورد انتظار بازگشت مالی نداشته باشد و این شرکت با کاهش سودآوی بزرگ ۶۱ درصدی همراه شود.

معرفی  20 شرکت خودروسازی برتر در جهان/ بخش اول +عکس

۱۱ – گروه FAW

کشور: چین

درآمد: ۸۹ میلیارد دلار – ۲۹ درصد رشد

سودآوری: ۲.۶ میلیارد دلار – ۶.۸ درصد افت

گروه فاو یکی از چهار تولید کننده خودرو در چین و به عنوان یک شرکت دولتی که وظیفه تامین وسایل نقلیه شهری و مقامات چینی را بر عهده دارد در سال گذشته با افزایش درآمد ۲۹ درصدی همراه بود، این شرکت که بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات فولکس‌واگن در چین است، از این طریق نیز ۲.۶ درصد افزایش درآمد داشت.

در گزارش بعدی، به ۱۰ شرکت برتر خودروساز در جهان خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره برا مسعولین... از کجا ب کجا رسیدیم !!!چیزی که جون خیلی از عزیزامونو گرفته برامون تبدیل شده به شوخی شده ...پس ما کی قراره ماشین خوب سوار بشیم با این انحصار طلبی
Iran (Islamic Republic of)
سایپا موتورز
۱۹:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
خیلی خب عیب نداره. یار کشی میکنیم.
1.تویوتا و شورلت و هوندا و هیوندای و بنز و فلوکس واگن و ...
2.من و پراید شما همه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
پرايدمون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
هرساله حدود 14000نفر در جاده های ایران کشته می‌شوند که عمده ترین علتش بی کیفیتی خودروهای داخلی(البته اگه بشه اسمش رو خودرو گذاشت) می باشد. از سال 72 پژو و پراید از ایرانیان قربانی می‌گیرد. همه اینها برای حمایت از صنعت داخلی هست. اگر کشته شدگان این طرح را مجاهد حساب کنیم، باید به آنها حقوق در نظر بگیرند که در راه تولید داخل جان فدا کردند. در ضمن در این25سال تولید داخل نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده و خودرو سال‌های قبل بهتر بودند تا الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مثل همیشه باناداوری حق ما خورده شده .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نصیری
۲۳:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فقط پراید و امثال تولید خودرو سازان ایرانی را ما ملت که فقط دولت ما را تحریم کرده با انحصار شدید ما خریداریم و توانش بابا از دست دادن هزاران نفر میدهیم چرا از تاریخ ملت عبرت نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خیلی شرم آوره ،
زمان شروع کار هیوندا با ایران خودرو یکیه حالا اونا کجا ما کجا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
استکبار جهانی چشم نداره موفقیت ما رو ببینه برا همین این شرکتها با ماشینهای ارزون قیمت و بی کیفیتشون رو گذاشتن تو رتبه های برتر ولی اسمی از شرکتهای برند ما با ماشینهای مجلل و لوکس البته بسیار گرانقیمت نسبت به درامدمان جایی در این لیست ندارند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا از همه بهترو گرون ترن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
چرااسمی از خودروسازهای ایران نبود احتمالا تورطبه های اول جدولن بااین کیفیت خوب ماشیناشون مگه میشه 10تای اول نباشن
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۳:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شرکت پفک نمکی موفق تراز شرکت ایران خودرو وسایپا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
برای شادی روح کشته شدگان ۵۰۴ و پراید صلوات که شرکت سایپاوایر ان خودرو را به اوج رساندن
Iran (Islamic Republic of)
کی به کیه
۰۱:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
چون ایران خوردو و سایپا اسمشون و شرکتشون بزرگه جا نمیشن توی این لیست
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۱:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
توکشوری که مودیریت باشه اینجوریه
اههههه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مدیریت ویرانگر دو خودرو ساز انحصارطلب در ایران . مشکلی که تا الان هیچ دولتی قادر به حل اون نبوده ! دلیش چیه واقعا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کاش ایران هیچ کارخانه خودرویی نداشت تا به بهانه حمایت از اونا عواض گمرکی مانع رسیدن ما به خودروهای لوکس و با کیفیت و امنیت ارزان قیمت هم نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام. ایران خودرو و سایپا نه تنها از نظر گزارشات جهانی بلکه در عمل هم شرکت نیستند. اینا دلال مال و منال و پول و کلاهبرداریند. لذا نامشون رو در لیستای دیگری می تونین پیدا کنین و نه در لیست شرکتای خودروسازی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
این گزارش اشتباه، رتبه ا ول ایران خودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۸:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شرکتهای اروپایی بایدسود دهی راازسایپا وایران خودرو یادبگیرند.باسود500درصدی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سایپا و ایران خودرو از نظر سود دهی توی دنیا اول هستند
خیلی هم با فاصله
سود آوری خدا تومن _ رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ ۷۰۰۰۰۰۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فکر کنم یه اشتباهی صورت گرفته چه طور ایران خودرو و سایپا با تکمیل پیش فروش توی جند ثانیه و بعد هم بعد از جند سال عدم تحویل ماشین جایی توی این لیست ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ح آ
۱۸:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط سایپا و ایران خودرو بهترین ماشین روز جهان با بیشترین کشته در سال ....
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
امروز ۳۰ مرداد ۹۸ یه ۲۰۶ صندوقدار تحویل گرفتم از شرکت،رادیو ضبط نداره.جل الخالق.واقعا جای شرکت ایران خودرو و سایپا تو این لیست خالیه.حتی سنسور عقب رو هم حذف کردن.بابام جان یه اطاق خالی بدید بذاریم رو چن تا لاستیک!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایرانخودرو و سایپا با ۵۰۰٪سود خالص باید اول باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باید ده براب حساب کنی ، میشه 1000%
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۵:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایرانخودرو و سایپا مقام اول و دوم را دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
پس خودروهای ساخت کشور ما کجاست
Iran (Islamic Republic of)
سیده طوبی
۱۴:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فکر کنم دلیلی اینکه ده تای اول رو نگذاشتن واسه اینه که هنوز به نتیجه قاطع نرسیدن که ایرانخودرو اول باشه یا سایپا اول باشه .
Iran (Islamic Republic of)
یا حیدر
۱۴:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دممون گرم برا ماشینامون به سلامتی پپپپپپپپپپپررررررررایدددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
احتمالاایرانخودرو وسایپا جز 10شرکت برتر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
این همه ضد ایرانخودرو و سایپا میگیم آخرش تو صف وایمیسم محصولاتشونو بخریم خیلی جالبه تنها راهش تحریم این دو کارخونه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دمت گرم خوب گفتی گه بده خوب نخرید بزار تعطیل شن کمتر بنجل هاشونو قالب کنن به ملت اونم با نرخ خون ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا میخرن
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۴:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
پراید خریدم صفر قاب کمربند نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نوش جونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا بیشتر تو خط تولید خودرو های لوکس مثل پراید و پژو هستند و تو این رده بندی جا نمیگیرن.
United Arab Emirates
سید حسین کاظم پور
۱۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کاشکی قیمت این خودروها و نیز حداقل دستمزد در کشورهای سازنده را منتشر می کردید تا معیار برای مقایسه
سطح رفاه مردم به دست می آمد
Iran (Islamic Republic of)
مدافعه
۱۳:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط وانت نیسان بهترینی با3نیم تن بار
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۳:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شرکتهای ایرانخودرو و سایپا از لحاظ کیفیت تو رده بندی تو رده ۲۵۰ یا ۳۰۰ هستن ولی تو سود آوری و درآمد سالیانه اگه اول نباشن دوم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا جایی تو ۲۰ رده ندارن چون جایگاه اونا خیلی بالاتر!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
تو کیفیت بنز تو فروش و سود سرشار ایران خودرو وسایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
واقعا جای اعجوبه های ایرانی خالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۲:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
داشبورد پرایدم ترک گرفته با چسب الفا چسبوندم خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خودروی ایران خودرو و سایپا بخر آسوده و مطمئن سفر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ای وای ایران خودرو وسایپای خودمون پس کجان؟
خخخخخخخخخخخخ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شرکت ایران خودرو کو
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۴:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
داداش اونا رو گذاشتن واسه اون ده تا لیست برتر دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سایپاو ایران خودرو وقتی در کشور رقیبی ندارن واسشون مهم نیست که چه رتبه ای در جهان داشته باشند ،
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ساپیا ایران خودرو پ کجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران در زمینه تولید خودروی مرگ رتبه اول و پرآوازه ترین کشور در این زمینه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط نیسان
Germany
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو را هم به اسم اصلیش - شرکت پژو
کشور: فرانسه اعلام کنید چون حتی ۱محصول ایرانی نداره اونهای که مثل سمند نام داراند هم همه وسایل اصلیش خارجیه...
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا .هیچ محصول ایرانی نداریم.یه نگاه به کره جنوبی بیندازیم.کجا بود و داره کجاها میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
.....واما اگر موفقترینها رو رتبه بندی میکردن
ایران خودرو و سایپا مشترکا مقام اولو داشتن به دلیل اینکه قبل از تحویل خودرو پولشو کامل میگیرن.....
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۱۱:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
این بی انصافی نیست اسمی از ایران خورد و و سایپا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
11 تای بقیه کجاست؟ !
-
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
حلبی سازان داخلی یادتون رفته هااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اونا رتبه هاي اول و دومن هنوز نذاشتن رو سايت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران‌خودرو و سایپا ؟؟؟؟!!
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
چقدر این خارجی ها حسود و بخیلند از روی حسادت اسم سایپا و ایران خودرو رو از جمع برترین ها حذف کردند بهتر ما هم تحریمشون کنیم و دیگه برایدرو صادر نکنیم تا درس عبرتی بشه با ما دشمنی نکنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط ایران خودرو و سایپا. بقیه هیچ. کیفیت، خدمات، تنوع محصولات و انواع دیگه از مزایای این شرکت ها نسبت به بقیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اگر دوتا شرکت داخلی ما هم جزء خودروسازها قبول داشتن نه لگن ساز رتبه نخست از نظر سوددهی را بدست می آوردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
نام شرکت های ایران خودرو و سایپا از قلم افتاده

با درآمد های نجومی و خدمات پس از فروشی که در هیچ جای دنیا سابقه نداره و آپشن هایی که روی خودروها هست !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شرکت های ک ماشین های خوبی از لحاظ کیفیت داشتن فروش و سود داشتن برعکس شرکت های ک کیفیت پایین بود فروش داشتن ولی سود نه؟ تو ایران همه چی برعکسه بی کیفیت ترین ماشین هم سود بالا هم فروش بالا
نتیجه؛ تو ایران همه چی برعکسه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شرکت ایران خودرو و سایپا که در سایه انحصار محصولات بی کیفیت خود را به مردم میفروشند رتبه چندم را در دنیا دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودر و سایپا کجان؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه بهترین نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ D:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بله جز بهترین ها هستند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خب جز ده تای اولن دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار