رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: هدف ما این بوده است که ۸ نفر اول هر ماده جذب باشگاه‌ها در لیگ دوومیدانی شوند که این اتفاق رخ داده است.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات لیگ دوومیدانی و تفاوت این لیگ با سال‌های گذشته اظهار کرد: ما در لیگ دوومیدانی در طول ۴ سال به تدریج به اهداف خود  در این رقابت ها نزدیک می‌شویم. بحث توسعه کمی و کیفی لیگ دوومیدانی از سال ۹۴ در دستور کار خود قرار دادیم و امسال خوشبختانه ۱۱ باشگاه به نام و مطرح کشور در دوومیدانی حاضر هستند و رقابت پرهیجانی بین باشگاه‌ها و ورزشکاران در مرحله نخست مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور در جریان بود  و در نهایت این دوره هم روز گذشته  به پایان رسید.


بیشتر بخوانید: کیهانی: حدادی در لیگ دوومیدانی شرکت نمی‌کند


او ادامه داد: باشگاه‌های بزرگ کشور از جمله سپاهان، نفت تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، مس کرمان، مس سونگون، آسان پرداخت، پلیمر خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه یزد و خاتم اردکان در لیگ امسال حضور پیدا کردند و هدف ما این بوده است که ۸ نفر اول هر ماده جذب باشگاه‌ها شوند که این اتفاق رخ داده است. تلاش کردیم امسال قرارداد‌های ورزشکاران تا جایی که امکان دارد ارتقا پیدا کند و این هم تا حدودی محقق شده است و به اهداف کمی و کیفی خود در برگزاری مسابقات دست می‌یابیم. 

قراردادهای دوومیدانی کاران باشگاه ها را محکم بستیم 

کیهانی درباره اینکه قانونی در دوومیدانی است که مانع ورود تیم‌های بدهکار به لیگ شود، گفت: امسال ما آئین نامه را محکم‌تر بستیم برای این که حق و حقوقی از باشگاه‌ها و ورزشکاران ضایع نشود و به طور حتم اگر قرارداد‌ها را محکم ببندیم مسئله‌ای پیش نمی‌آید.  


بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین لیگ ورزشی ایران/ حواشی لیگ برتر دوومیدانی شروع شد


رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه روند حضور تیم‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: لیگ امسال قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و ۱۱ باشگاه مطرح در کشور در دوومیدانی حضور دارند.  

امیدواریم نتایج زحمات حدادی را در مسابقات جهانی قطر ببینیم 

کیهانی درباره این که حدادی در مسابقات فنلاند به پیروزی دست یافته است، گفت: با توجه به این که اوایل مهرماه مسابقات قهرمانی جهان را در دوحه قطر داریم حدادی  برای برگزاری یک اردوی یک ماه به همراه مک ویلکینز مربی و ماساژور خود به فنلاند اعزام شده و قرار است علاوه بر تمرینات در این کشور در مسابقات شرکت کند. او چند روز پیش در مسابقات هلسینکی شرکت کرد و نتیجه قابل قبولی بدست آورد و به حدادی کمتر از  ۲ هفته دیگر در فینال دایموند لیگ در بروکسل شرکت می کند و بعد از آن به ایران برمی گردد و عازم مسابقات قهرمانی جهان در کشور قطر می شود. امیدواریم نتایج زحمات حدادی، مربیانش و فدراسیون دوومیدانی را در مسابقات قطر ببینیم. 

شرایط المپیک متفاوت از هر مسابقه دیگری است 

او درباره قول حدادی برای کسب مدال طلا در المپیک توکیو خاطر نشان کرد: شرایط در مسابقات المپیک متفاوت تر از هر مسابقه دیگری است و ما همه تلاش خود را می کنیم. خوشبختانه احسان خیلی زود سهمیه المپیک بدست آورد و ما هم تدارکات کامل را برای او انجام دادیم. ۲ مربی خارجی این ورزشکار را هدایت می کنند و اردوهایش هم به طور منظم برگزار شده است و خودش هم تلاش خود را می کند تا به امید خدا این همه برنامه ریزی ها منجر به نتیجه ای شود که مردم کشورمان شاد شوند. 

شرایط فراهم شود سهمیه مان را در مسابقات هندوستان افزایش می دهیم 

کیهانی درباره وضعیت تفتیان دونده کشورمان گفت: با توجه به اینکه تفتیان ورودی مسابقات جهانی بدست آورده است برای حضور در اردوی یک ماه و شرکت در ۴ مسابقه که مهمترین آن دایموند لیگ مادرید است به فرانسه اعزام شده است و این ورزشکار تا قبل از مسابقات دوحه در فرانسه تمرینات خود را دنبال می‌کند. همچنین بقیه نفراتی هم شانس سهمیه المپیک یا ورودی جهانی را دارند اواخر این هفته به مسابقات هندوستان که سطح بالایی دارد اعزام می‌شوند و حدود یک هفته‌ای در دهلی نو مستقر می‌شوند و در مسابقات شرکت می‌کنند تا اگر شرایط فراهم شود تعداد سهمیه هایمان افزایش یابد.

او درباره این که طلب دوومیدانی کاران باشگاه استقلال پرداخت شد، خاطر نشان کرد: باشگاه استقلال سال گذشته در لیگ دوومیدانی حضور داشت و بخشی از مبلغ قرارداد‌های ورزشکاران این باشگاه پرداخت شده است و قسمتی دیگر هم با مذاکراتی که انجام دادیم در آینده‌ای نزدیک پرداخت می شود.


بیشتر بخوانید: دونده تیم استقلال: کیهانی به وعده خود بابت پرداخت طلبمان عمل نکرد


انتهای پیام/ 

اظهارات کیهانی درباره لیگ دوومیدانی کشورمان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار