ورزش برای درمان؛

آرتروز زانو چند درصد از افراد را گرفتار می‌کند؟ + تمرینات درمانی

عضو انجمن فیزیوتراپی، آرتروز زانو را عارضه‌ای شایع در بین سالمندان دانست که با رعایت نکاتی می‌توان بروز آن را به تعویق انداخت.

عارف سعیدی مدرس دانشگاه و عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آرتروز زانو اظهار کرد: به ساییده شدن غضروف مفصلی زانو و کاهش فاصله بین سطوح مفصلی آن، آرتروز زانو گفته می‌شود، این عارضه بیش از ۵۰ درصد از سالمندان را درگیر خود می‌کند و در زنان شایع‌تر است.


بیشتر بخوانید: چگونه از شر درد‌های آرتروز زانو خلاص شویم؟


او بیان کرد: آرتروز زانو، عارضه‌ای است که با رعایت نکاتی می‌توان بروز آن را به تعویق انداخت، این اختلال با علائمی مانند درد هنگام راه رفتن، التهاب و تورم در موارد شدید ظاهر می‌شود.

آرتروز زانو چند درصد از افراد را گرفتار می‌کند؟ +تمرینات درمانی

نکاتی که مبتلایان به آرتروز زانو باید به آنها توجه کنند

این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: افرادی که به آرتروز زانو دچار هستند، باید از ۲ زانو و چهار زانو نشستن، دویدن و سراشیبی و سرازیری را بالا رفتن پرهیز کنند، این اشخاص باید تا حد امکان از پله‌ها تردد نکنند و در صورت ضرورت به پهلو بالا و پایین بروند، مبتلایان به آرتروز زانو باید از دستشویی فرنگی استفاده کنند و روی صندلی نماز بخوانند.

سعیدی ورزش‌هایی مانند کوهنوردی و دوچرخه سواری را برای مبتلایان به آرتروز زانو ممنوع دانست و تاکید کرد: پیاده‌روی در سطوح هموار برای این دسته از افراد مفید است.

مناسب‌ترین تمرینات درمانی برای مبتلایان به آرتروز زانو

او تصریح کرد: افرادی که به آرتروز زانو دچار هستند برای کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت این عارضه، باید بنشینند و پاهایشان را دراز کنند سپس بالشی را بین زانوهایشان قرار دهند و در این حالت زانو‌ها را به هم فشار دهند و به مدت پنج ثانیه مکث کنند، این تمرین باید سه مرتبه در روز (صبح، ظهر و شب) هر بار ۱۵ مرتبه انجام شود، در تمرینی دیگر اشخاص باید بالشی را زیر زانوهایشان بگذارند سپس عضلات چهار سر ران و زانو را منقبض کنند و زانوهایشان را به بالش فشار دهند، به مدت پنج ثانیه مکث سپس رها کنند، این تمرین هم باید سه مرتبه در روز هر بار ۱۵ مرتبه انجام شود.


بیشتر بخوانید: چگونه از ابتلا به آرتروز زانو پیشگیری کنیم؟


این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: تمرینی دیگر برای کاهش درد مبتلایان به آرتروز زانو به این صورت است که باید بنشینند و پاهایشان را دراز کنند سپس در حالتی که زانوهایشان خم نیست، دست هایشان را به سمت جلو بکشند و ۲۰ ثانیه مکث کنند، انجام این تمرین هم ۲ مرتبه در روز (صبح و شب) هر بار ۱۰ مرتبه ضروری است.

آرتروز زانو چند درصد از افراد را گرفتار می‌کند؟ +تمرینات درمانی

سعیدی یادآوری کرد: در تمرینی دیگر افرادی که از آرتروز زانو رنج می‌برند باید به پشت بخوابند سپس پاهایشان را صاف بالا بیاورند و به مدت پنج ثانیه مکث کنند، انجام این تمرین هم سه مرتبه در روز هر بار ۱۵ مرتبه ضروری است.

آرتروز زانو چند درصد از افراد را گرفتار می‌کند؟ +تمرینات درمانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار