از ۲۷ برگزیده نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بقعه خواهر امام رشت رشت تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در این مراسم با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر در کشور در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند گفت: سهم استان گیلان در نهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت ۴۰ هزار نفر از مردم فرهیخته گیلان است.

او با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: خواندن کتاب و افزایش معرفت در افراد و همچنین الگو گرفتن از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) برای کسب موفقیت بیشتر در زندگی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.

کرمی با بیان اینکه آمار شرکت‌کنندگان گیلانی در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است گفت: شاخص قابل توجه حضور ۶۷ درصدی جوانان و نوجوانان در این جشنواره است که لزوم برنامه‌ریزی در این رابطه را به ما یادآور می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تصریح کرد: رشد ۱۴۳ درصدی مخاطبان آنلاین شرکت کننده در این دوره از جشنواره در گیلان نشان دهنده تبلیغات خوب در این زمینه است و سهم شهرستان رشت در این دوره از مسابقات مشارکت ۴ هزار و ۳۷۷ نفر بود که نسبت به سال گذشته رشد ۴۱ درصدی داشت.

کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: هر هزینه‌ای که برای این جشنواره‌ها می‌شود درواقع نوعی سرمایه‌گذاری است، زیرا موجب فرهنگ سازی در جامعه می‌شود و امیدواریم سرانه مطالعه در گیلان در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

سرهنگ حسین مصطفی‌پور معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه امیدواریم در سال‌های آینده شاهد افزایش کیفیت برگزاری این جشنواره باشیم، گفت: دستگاه‌های متولی، تبلیغاتی و تمامی نهاد‌هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند باید در راستای ارنقای کیفیت برنامه تلاش کنند.

او با بیان اینکه باید بستر‌های لازم برای بهره‌گیری بیشتر آحاد جامعه از این جشنواره فراهم شود، افزود: توجه بیشتر به این جشنواره سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود.


سرهنگ مصطفی‌پور پیشرفت و توسعه جوامع را منوط به وجود آگاهی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: مطالعه سبب افزایش آگاهی در جامعه می‌شود و این چیزی است که از سوی بزرگان تأکید شده است.

انتهای پیام/آ

از ۲۷ برگزیده نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.