مهم‌ترین حوادث امروزدوشنبه ۲۸ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای در مهرستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروزدوشنبه ۲۸ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای با ۷ فقره سرقت

سرهنگ اسماعیل منصوری فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در شهر مهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع آوری اطلاعات و انجام یکسری کار‌های تخصصی پنج سارق حرفه ای، که با همکاری هم دست به انواع سرقت‌ها می‌زدند را شناسایی و دستگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر پنج سارق را دستگیر کردند.

سرهنگ منصوری تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۵۰ متر سیم و کابل برق، تعداد ۲ عدد پمب آب و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان در ادامه بیان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در نتیجه تحقیقات فنی کارآگاهان این پلیس به ۷ فقره سرقت شامل سه فقره سرقت منزل، دو فقره سرقت اماکن خصوصی و دو فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ منصوری در پایان افزود: ذر این رابطه هر پنج سارق با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

یک کشته در واژگونی نیسان حامل سوخت قاچاق

رئیس پلیس راه جنوب استان از واژگونی و آتش سوزی وانت نیسان حامل سوخت قاچاق، در محور "دلگان به جلگه" و کشته شدن راننده آن خبر داد.

سرهنگ یدالله ستوده  گفت:  در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد واژگونی در محور دلگان به جلگه سریعا گشت تصادقات پلیس راه بهمراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او بیان داشت: با حضور عوامل پلیس راه در صحنه و با بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه وانت نیسان حامل سوخت قاچاق با یک نفر سرنشین از جاده خارج و پس از واژگونی دچار حریق شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: در این حادثه راننده وانت که به شدت دچار سوختگی شده بود توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد که متأسفانه به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت.

سرهنگ ستوده تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

کشف ۱۹ تن قیر قاچاق در "نیمروز"

سرگرد محمود دانایی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز  گفت: مأموران ایست و بازرسی "سفیدابه" در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نهبندان به زاهدان" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  بیان داشت: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مقدار ۱۹ تن و ۶۲۰ کیلوگرم قیر قاچاق را که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرگرد دانایی در پایان با تأکید بر اینکه پدیده قاچاق سم مهلکی برای اقتصاد کشور بوده و می‌تواند به صورت غیر مستقیم معیشت مردم را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: پلیس به عنوان حافظ منافع مردم با جدیدت تمام با این پدیده مبارزه و با حضور و پیگیری بدون وقفه با هر گونه فعالیت قاچاقچیان به شکل قاطع برخورد خواهدکرد.

دستگیری ۱۹ سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از دستگیری ۱۹ سارق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبرداد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مرحله‌ای دیگر از طرح مبارزه با سارقان خیابانی در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.

او افزود: این طرح ۲ روزه که با هدف ارتقاء احساس امنیت عمومی به اجرا درآمد مأموران انتظامی شهرستان ۱۹ سارق خیابانی را طی چند عملیات مجزا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: پلمپ ۳ پاتوق تهیه و توزیع موادمخدر، کشف ۵۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر سنتی، کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، مقادیری لوازم مسروقه و توقیف ۲۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح است.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی  افزود: مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند کارکنان نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخور دارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کسی نخواهند داد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار