افزایش اقدامات امنیتی در گوگل پلی استور

گوگل با استفاده از ابزارهای امنیتی، بدافزارهای و اپلیکیشن‌های مخرب موجود در فروشگاه مجازی خود را شناسایی و در بازه‌های زمانی معین حذف می‌کند.

عدم استقبال برنامه نویسان از برنامه‌های اقدامات حفاظتی گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران سیستم عامل اندروید هر چند وقت یک بار خبر یا خبرهایی بدی در مورد شکسته شدن حریم خصوصی تعدادی از کاربران و ایجاد بدافزارهای آسیب زننده در فروشگاه مجازی گوگل را می‌شنوند. حال این شرکت تصمیم گرفته است با افزایش مراقبت‌های حفاظتی خود بیشتر از گذشته حریم شخصی کاربران مراقبت کند.


بیشتر بخوایند: طراحی ظاهر جدید Google Play به تعویق افتاد


گوگل به تازگی اعلام کرده است تعدادی از برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان وب در مبارزه این شرکت با بدافزارها و کاربران غیرمجاز، اخلال ایجاد کرده و حتی در مواردی موجب بر هم زدن آرامش و امنیت تعداد زیادی از مشترکان سیستم عامل اندروید می‌شوند. گوگل با ردیابی نرم‌افزارهای مخرب در Google Play در بازه‌های زمانی معین تعداد زیادی از این برنامه‌ها را حذف می‌کنند.

برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب، سد راه گوگل در مبارزه با اقدامات مخرب

دامنه مبارزه گوگل با اپلیکیشن‌های آسیب‌زا و منحرف کننده بسیار گسترده است و تنها به موضوعی خاص محدود نمی‌شود. به عنوان مثال این شرکت برنامه‌ای را به علت مسائل در تضاد با مذهب یا آیینی خاص و نرم‌افزار دیگری را به دلیل سود‌سوجی‌های مالی از کاربران مسدود‌سازی می‌کند.  اما در این میان برخی از برنامه‌نویسان به ظاهر مطرح با زیر سوال بردن اقدامات امنیتی گوگل به دنبال منافع سودجویانه خود هستند. توسعه دهندگان وب و برنامه‌نویسان گاه برای کسب سود بیشتر با کاربران غیرمجاز و تبلیغ‌‍‌‌کنندگان غیرقانونی در فضای مجازی همکاری می‌کنند و از همین رو با در خطر دیدن منافع خود با هر نوع عامل مبارز و حفاظتی مقابله می‌کنند. 

عدم استقبال برنامه نویسان از برنامه‌های اقدامات حفاظتی گوگل

سیستم عامل اندروید به علت گستردگی دامنه عملکرد و استفاده روزانه میلیون‌ها کاربر از آن، طعمه‌ای بسیار شیرین و جذاب برای صنعت میلیون دلاری تبلیغات در تلفن‌های همراه است و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تبلیغ کننده همواره به دنبال یافتن راهی ارزان قیمت برای استفاده بیشتر از این فضا هستند. 

انتهای پیام/

توسعه دهندگان وب مشکل اصلی گوگل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار