مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طرح ایران هوشمند با هدف حمایت از کسب و کار‌های نوپا در این استان اجرا می‌شود.

طرح ایران هوشمند در استان بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان در نشست با خبرنگاران بیان کرد: طرح ایران هوشمند که دو طرح ایران نوآفرین و ایران کارفا را در خود جای داده، به مدت سه سال و برای حمایت از کسب و کار‌های خانگی اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در قالب پرداخت تسهیلات، بیمه و مالیات به فعالان نوپای اقتصادی تا رسیدن به درآمد و بلوغ سرمایه گذاری کمک می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه ایران نوآفرین و درج اطلاعات ثبت نام کنند.

سملیان با بیان اینکه وزارت ارتباطات بهبود زیرساخت‌ها ایجاد شبکه ملی را به صورت جدی پیگیری می‌کند، گفت: همزمان با هفته دولت به ارزش ۳۳ میلیارد تومان طرح  در حوزه پوشش دهی سیم کارت تلفن همراه، پوشش دهی تلفن ثابت و بهبود مسیر‌های فیبر نوری به بهره برداری می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه پهنای باند ورودی استان بوشهر ۲۳۲ گیگابیت بر ثانیه است، عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف استان ۱۷۶ گیگا بیت بر ثانیه است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۸۸ درصد جاده‌های استان بوشهر زیرپوشش اپراتور اول هستند.

سملیان افزود: ۴۰۲ روستای استان بوشهر زیر پوشش اپراتور همراه اول قرار دارند و ۷۸ روستا از خدمات اینترنت ۴g و ۱۴۰ روستا از خدمات اینترنت ۳g برخوردارند.

او با بیان اینکه ۴۷۴ کیلومتر فیبرنوری در قالب طرح نور ۲ در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: در هفته دولت به روستا‌های هدف گرشگری استان بوشهر اینترنت پرسرعت واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

روستاهای هدف گردشگری صاحب اینترنت پرسرعت می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.