رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: مسابقات شتر سواری در روستای شیخ زهراب از توابع بخش مرکزی حمیدیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدکریم حسینی، رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: مسابقه به مناسبت عید سعید غدیر در ۲ رشته سرعت و زیبایی در حمیدیه برگزار می‌شود.

او افزود: پرداختن به این نوع مسابقات کار جدیدی است، و انتظار می‌رود با پرداختن به مسابقات انگیزه بیشتری جهت پرورش، تولید مثل و پرداختن به بحث شتر و شترداری ایجاد شود.

حسینی ادامه داد: با حضور روستاییان منطقه و با هدف ایجاد نشاط در یکی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان برگزار می‌شود و جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان تصریح کرد: تعداد زیادی از اهالی منطقه به پرورش شتر می‌پرداختند، اما در دهه‌های اخیر مسائلی مانند کمبود آب، و نبود مرتع مناسب پرورش و تولید مثل شتر را تحت تاثیر خود قرار داد.

این مقام مسئول در پایان گفت: شتر سواری ریشه در آداب و رسوم مردم دارد و میراثی از گذشته است به این بخش پرداخته و برای اولین بار مسابقات شتر در این منطقه را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/م

برپایی مسابقات شتر سواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.