رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۷۱ هزار نفر از مراکز علمی و کاربردی استان فارغ التحصیل شده‌اند که از این تعداد ۷۰ درصد شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قالیچی رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: از تعداد فارغ التحصیلان شاغل نیز ۴۰ درصد در ارتباط با مهارتی که آموخته‌اند مشغول فعالیت هسنند.

او با اشاره به وجود ۲۱۸ کد رشته محل این دانشگاه در استان افزود: ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و ۱۸۵ رشته در مقطع کارشناسی در مراکز علمی کاربردی استان وجود دارد.

قالیچی به تعطیلی ۱۵ واحد از مجموع ۳۳ واحد این دانشگاه در استان گفت: ۶ هزار و ۲۶۸ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که با توجه به عدم پذیرش دانشجو در ۱۵ مرکز تعطیل شده، در سه ترم گذشته با کاهش تعداد دانشجویان مواجه هستیم.

او اظهارداشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان مهارت محور باشند، ولی از این میزان فقط ۱۲ درصد تحقق یافته که نیازمند اهتمام ویژه دولت در این خصوص هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: تجهیزات آموزشی نیازمند به روز رسانی است و باید مورد توجه مسوولان و خیران قرار گیرد.

قالیچی افزود: مهم‌ترین دغدغه دانشگاه تربیت نیرو‌های مهارتی است و در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات خوبی شده، ولی با این وجود نیازمند حمایت هستیم.

او گفت: با توجه به اینکه سهمیه شاغلان برداشته شده از این رو پیش بینی می‌شود متوسط سن دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید پایین باشد.

قالیچی با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور تربیت نیرو‌های ماهر است، افزود: مباحث مهارتی پارسال مغفول مانده بود، اما در سال‌های اخیر در جهت مهارتی شدن مراکز علمی و کاربردی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/ش

وجود ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و ۱۸۵ رشته در مقطع کارشناسی در مراکز علمی کاربردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.