معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت:همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای رفع معضل زباله سراوان و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت تمام وقت کار کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،علی اکبر اوسط مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست کارگروه پیگیری و ساماندهی سایت زباله سراوان ،  بر ضرورت اجرای پروژه ساماندهی سایت زباله سراوان تاکید کرد وگفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای رفع معضل زباله سراوان و اجرای پروژه‌های عمرانی به صورت تمام وقت کار کنند .

او، از راه اندازی کمیته تخصصی ساماندهی زباله در سازمان برنامه بوجه کشور خبر داد و افزود: بررسی و سامان دهی زباله سراوان در اولویت این کارگروه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در هر ثانیه ۵ لیتر شیرابه در سراوان تولید می‌شود که با راه اندازی دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه این مشکل به طور کامل رفع می‌شود.

میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت هم در این نشست گفت: برای برطرف شدن برخی از مشکلات موجود در سراوان و ایجاد شرایط مساعد برای ساکنان منطقه، اقدامات بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن محیط و سمپاشی برای جلوگیری از نفوذ برخی حشرات انجام شده است

او افزود: شرایط و اقدامات لازم برا‌ی احداث تصفیه خانه در محل سراوان انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: تفکیک زباله از مبداً باید در خانواده از سوی دستگاه‌های مرتبط، فرهنگ سازی و نهادینه شود و همه باید در این امر اهتمام ورزند.

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت هم گفت: عملیات شن ریزی و زیر سازی برای ساخت پروژه تصفیه خانه سایت زباله سراوان انجام شده است و زمین برای ساخت این تصفیه خانه تحویل پیمانکار شده است.

او افزود: عوامل اجرایی پروژه سایت زباله سروان به صورت ۳ شیفت در حال اجرای پروژه هستند و برای اینکه پروژه تصفیه خانه با سرعت بیشتری انجام شود برخی از پروژ‌های داخل شهر تعطیل شده است.

شهردار رشت، با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود، تصریح کرد:۲ دستگاه سوله ۶ هزار متری در شرکت کود عالی گیلان با اعتبار پیش بینی شده ۱۸ میلیارد تومان برای تبدیل زباله به کمپوست در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/م.ع

پروژه ساماندهی سایت زباله سراوان باید با سرعت بیشتری انجام شود

برچسب ها: استانداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.