معاون سازمان امور مالیاتی گفت:صد درصد جرایم مالیاتی مودیانی که تا پایان مهر بدهی خود را پرداخت کنند، بخشیده می‌شود.

جزئیات بخشودگی صد درصد جرایم مالیاتی واحد‌های تولیدی/چالش های قانون مالیات بر ارزش افزودهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسیحی معاون سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در سال حمایت از کالای ایرانی به بخش تولید یک نگاه ویژه داشته و مقرر شده مودیان مالیاتی (کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیر دولتی) که تا پایان مهرماه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند صددر صد جرائم آنها بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه جدید تا پایان سال به ازای هر ماه میزان بخشودگی جرایم ۲ درصد کاهش می‌یابد. ما باید شرایطی فراهم کنیم که بعد از این، اخذ مالیات بر مبنای صداقت و خوداظهاری باشد.

مسیحی تصریح کرد:کتمان درآمد و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی قابل بخشش نیست. برای سال بعد موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی تغییر می‌کند و امسال فرصت خوبی برای مودیان فراهم است. بخشودگی جرایم به این صورت برای سال‌های بعد تکرار نمی‌شود و قانون نظام مند‌تر از قبل اجرا می‌شود تا تمکین مالیاتی را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مالیات قدرت ذاتی دولت هاست، گفت: استراتژی سازمان امور مالیاتی اینست که حمایت‌ها باید مشروط و محدود باشد.

وی افزود:  مالیات بر ارزش افزوده در ۱۶۰ کشور اجرایی می‌شود. قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما عیار اقتصاد را نمایان کرد و مشخص شدکه اقتصاد از قاچاق، تولید زیرپله‌ای و توزیع نامناسب رنج می‌برد. دو راه داریم یا این قانون را که کنار بگذاریم یا اینکه مشکلات شناسایی شده را رفع کنیم.

مسیحی با اشاره به گلایه فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عدم امکان دریافت آن از طرف های تجاری خود تاکید کرد: باید مشخص شود کدام بخش است که از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سر باز می زند و حاضر نیست زنجیره‌ها شفاف شود.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به خواسته فعالان خصوصی مبنی بر پرداخت عادلانه مالیات گفت: سعی می شود مالیات برمبنای ریزداده‌هایی که فعالان اقتصادی ارائه می‌دهند دریافت شود.


بیشتر بخوانید: جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از بررسی بودجه ۹۹



در ادامه روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ضمن تقدیر از اقدام سازمان امور مالیاتی مبنی در بخشش جرائم مالیاتی گفت: زمانی که برای پرداخت اصل بدهی تعیین شده کوتاه است و با توجه به وضعیت کنونی که نقدینگی بخش تولید کم شده شرایط پرداخت سخت است و باید فرصت بیشتری در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می شد.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده  هم نقائصی دارد افزود:  قرار بود این مالیات از مصرف کننده نهایی گرفته شود، اکنون ما به عنوان فعال اقتصادی این مالیات را پرداخت می‌کنیم، اما نمی‌توانیم از طرف‌های تجاری خود مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنیم.

روغنی تاکید کرد:  مالیات، کشور را به رشد و اقتصادی می‌رساند و فعالان اقتصادی اصرار دارند مالیات ستانی در کشور به طور عادلانه اجرا شود. در کشور ما این بخش دچار مشکل است الان تمام فشار مالیاتی روی فعالان اقتصادی شناسنامه دار است. قانون مالیات بر ارزش افزوده باید بازنگری و شفاف سازی شود.

تعیین تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده تا دو ماه آینده


در ادامه حسنی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تاخیر تعیین تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، تصریح کرد: یکی از موانع تولید ، مسائلی مالیاتی است. قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار متنوع و در ۱۰ فصل  بیان شده است و نمایندگان مجلس هزاران ساعت برای این قانون وقت گذاشته اند.

وی ادامه داد: عدالت، شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در این قانون تاکید شده که همه اقدامات در جهت رونق تولید است.

این نماینده مجلس گفت: در این قانون، سامانه مالیاتی پیش بینی شده است که طبق آن حلقه‌های مختلف مالیات پرداخت می‌کنند و در حلقه بعدی آن را دریافت می‌کنند، مالیات نهایی را مصرف کننده پرداخت می‌کند.

شاهرودی تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هفته گذشته تقدیم صحن مجلس شده و تا هفته دیگر کار روی آن شروع می‌شود. پیش بینی می کنیم تا دوماه دیگر از صحن خارج و تقدیم شورای نگهبان شود.

در ادامه مقیمی معاون وزارت صمت با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی گفت:  برخی واحد‌های تولید برای ادامه کار نیاز به گرفتن تسهیلات  دارند اما به دلیل مشکلات مالیاتی از گرفتن تسهیلات بی بهره مانده اند. بخشودگی جرائم مالیاتی،  انگیزه واحد‌های تولیدی را برای ادامه کار بیشتر کرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرکت اعتمادشادگان
۱۹:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
باسلام من جرایم قطعی واصل مالیات پرداخت کردم ایا میشه جرایم که پرداخت کردم استردادبشه برام
آخرین اخبار