سرپرست دانشگاه یزد گفت: با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه، مقرر شده کتاب‌هایی از بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس انتخاب و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، قاسم برید لقمانی، سرپرست دانشگاه یزد ۲۷ مردادماه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان که در این دانشگاه برگزار شد، گفت : به‌دنبال این هستیم که خاطرات جانبازان و ایثارگران را به زبان انگلیسی چاپ کرده و به جهانیان عرضه کنیم تا بتوانیم قدمی اثرگذار در جهانی کردن این فرهنگ ارزشمند داشته باشیم.

او افزود: در دانشگاه یزد ۱۲ نفر از فرزندان شهدا و ۴۰ نفر از جانبازان و ایثارگران در مجموعه کارمندان و اعضای هیئت علمی حضور دارند و همچنین ۶۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر نیز در دانشگاه یزد در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

بریدلقمانی گفت: با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه، مقرر شده کتاب‌هایی از بنیاد نشر و حفظ آثار دفاع مقدس انتخاب و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

سرپرست دانشگاه یزد گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم رسالت اجتماعی است و ما نیز باید فرهنگ جنگ، جبهه، ایثارگری و شهادت را به دنیا معرفی کنیم و این فرهنگ را نشر دهیم.

او همچنین به صبر و استقامت آزادگان اشاره کرد و افزود: صبر و تحمل آزادگان و ایثارگران می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد و با مکتوب کردن داستان‌ها و خاطرات آزادگان می‌توان این پایداری را به نسل جدید منتقل کرد و فرهنگ استقامت را گسترش داد.

بریدلقمانی اظهار امیدواری کرد به پشتوانه فرهنگ شهادت و ایثارگری و پشتوانه علمی دانشگاهیان، بتوانیم ان‌شاءالله آینده ایران اسلامی را بسازیم.

او گفت: دانشگاه یزد مفتخر است که میزبان آزادگان سرافراز است و همچنین افتخار داریم که میزبان ۵ شهید گمنام در جوار مسجد دانشگاه هستیم و باید تلاش کنیم تا این فضای فرهنگی و معنوی را بهتر دریابیم.

 گلباران گلزار شهدای گمنام دانشگاه یزد، ارائه گزارش عملکرد طرح پایش سلامت، اجرای سرود، پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی، نمایش و غیره  از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ی

خاطرات ایثارگران یزدی به انگلیسی  چاپ می شود

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار