مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از تهیه نقشه محدوده بندی اراضی جنگلی استان همدان تا پایان سال خبر داد.

نقشه محدوده بندی اراضی جنگلی استان همدان تا پایان سال تهیه می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه استان همدان دارای ۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی و ذخیره گاه های جنگلی است، گفت: امسال طرح کاداستر یا محدوده‌بندی اراضی جنگلی و مراتع درجه یک تهیه می شود.

او با اشاره به اینکه استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد، افزود: از این میزان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع و۴۲ هزار هکتار اراضی جنگلی است.

او با بیان اینکه اسناد دفترچه ای ۸۵۰ هزار هکتار از عرصه های ملی گرفته شده است، تصریح کرد: تا سال ۹۶ در استان همدان ۴۸ هزار هکتار اسناد تک برگی دریافت شده است که به علت عدم اعتبار کاداستر به سرانجام نرسید.

خزائی یادآور شد: درسال ۹۷ از صندوق توسعه ملی یک میلیارد تومان به منابع طبیعی استان همدان تخصیص یافت که براساس آن ۲۵۰ هزار هکتار کاداستر (محدوده‌بندی اراضی جنگلی و مراتع درجه یک ) انجام شد، علاوه بر آن ۱۰۰ هزار هکتار کاداستر اراضی در راستای  رفع موانع تولید و رفع تداخلات با  امور اراضی صورت پذیرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید براینکه کاداستر اراضی جنگلی باید امسال به اتمام برسد، ادامه داد: درسال ۹۸ در استان همدان ۳۸ هزار هکتار قرارداد بسته شده اما هدف بیش از این میزان است.

خزایی با بیان اینکه امسال  اجرای طرح بوم سازگان زاگرس برای تمامی استانهای زاگرس نشین در دستور کار قرار دارد افزود :  بر اساس آن  کاداستر تمامی اراضی جنگلی و مراتع درجه یک باید تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی اضافه کرد : همچنین در راستای بهسازی و بازسازی طبیعت  ۲۰۰۰ هکتار جنگل کاری صورت خواهد گرفت که ۱۰۰۰ هکتار آن از منابع استانی است.

انتهای پیام/ا

تهیه نقشه محدوده بندی اراضی جنگلی استان همدان تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.