با رأی نمایندگان بانک مرکزی موظف به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی شد.

بانک مرکزی مکلف به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی شدبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماده ۱۱ لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌های فروشگاهی با ۱۷۲ رأی موافق، یک رأی مخالف و یک ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه علنی اصلاح شد.

ماده ۱۱-بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری سازمان ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این قانون نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام نموده و با ایجاد تنازل بین آن‌ها با مجور فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی به هر یک از پایانه‌های فروش شناسنامه یکتا اختصاص دهد؛ پس از تشخیص شناسایی مذکور کلیه تراکنش‌های انجام شده از طریق حساب‌های بانکی متصل به دستگاه‌های کارتخوان بانکی و نیز درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به عنوان تراکنش‌های بانکی مرتبط با فعالیت‌های شغلی صاحب حساب بانکی محسوب شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب قانون و مقررات مربوطه، اطلاعات این تراکنش‌های بانکی شامل مانده اول دوره، وجوه واریزی، وجوه برداشت شده و مانده آخر دوره هر حساب بانکی را به منظور تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی عملکردی، و دارایی مودیان موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳ اسفند ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی به صورت برخط در اختیار سازمان قرار دهد.

همچنین با اصلاح ماده ۱۵ اعلام شد اطلاعات سامانه مؤدیان محرمانه است و سازمان امور مالیاتی مجاز به افشای آن جز به حکم قانون یا مرجع قضایی نمی‌باشد. همچنین کارگروه راهبری سامانه مؤدیان مکلف است امکان استفاده از این اطلاعات را برای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری فراهم کند و نیز در مورد استفاده از اطلاعات به صورت داده‌های ناشناس مشروط به رعایت ملاحظات امنیتی و حریم خصوصی اشخاص برای سایر متقاضیان مطابق با شرایط زیر تصمیم گیری کند.

الف- در مورد دستگاه‌های اجرایی، دسترسی به این اطلاعات در مواردی خواهد بود که مطابق قوانین و مقررات، اطلاعات موجود در سامانه، در راستای انجام وظایف آن‌ها باشد.

ب- در مورد اشخاص خصوصی، دسترسی به این اطلاعات در مواردی خواهد بود که متقاضی به منظور انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند استفاده از اطلاعات مزبور باشد.

در این صورت متقاضی مکلف است درخواست مکتوب خود را که دربردارنده اطلاعات مورد نیاز است به همراه معرفی نامه از سوی دستگاه یا نهاد پژوهشی مرتبط نظیر مراکز علمی و دانشگاهی به سازمان ارائه کند. کارگروه راهبری سامانه مؤدیان موظف است با بررسی درخواست مزبور، اطلاعات مورد درخواست را به میزان لازم جهت انجام تحقیقات و پژوهش موردنظر در اختیار متقاضی قرار دهد.

انتهای پیام/

صندوق مکانیزه فروش شناسه‌دار می‌شود

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار