مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: نرخ مشارکت اجتماعی زنان در استان اردبیل پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در آیین رونمایی از این سند با اشاره به نرخ بالای بیکاری در بین دختران تحصیل کرده گفت: نرخ مشارکت اجتماعی زنان و دختران در استان پایین است و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی‌های لازم این مشارکت را ارتقا دهیم.

او بیان کرد: در حال حاضر زنان از مزایای اجتماعی کمتری برخوردار هستند و تلاش می‌کنیم با تدوین این سند برنامه ریزی‌های لازم جهت نیل به شاخص‌های ارتقای وضعیت زنان در استان را شاهد باشیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: در قالب طرح ارتقای وضعیت زنان و خانواده برنامه ریزی‌هایی جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تقویت نهاد خانواده و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در جامعه دنبال می‌شود.

محمدلو همچنین افزایش میزان طلاق در استان در سال‌های اخیر را یادآور شد و گفت: تلاش برای ارتقای مهارت‌های زندگی در بین دختران و زنان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کاهش طلاق انجام می‌شود.

لازم به ذکر است تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان با همکاری جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری انجام گرفته است.

انتهای پیام/ح

نرخ بالای بیکاری در بین دختران تحصیل کرده

برچسب ها: اشتغال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.