مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در زمان حاضر ۲۰ دستگاه بررسی کیفیت هوا در این استان وجود دارد که ۶ دستگاه فرسوده و از رده خارج است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در استانداری اعتبار تخصیصی مربوط به تجهیز و به روزرسانی سامانه ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا در این استان را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان اظهارداشت: امکان تامین این اعتبار در کشور و استان در شرایط کنونی وجود ندارد و باید با هم افزایی، همدلی و همفکری در اینگونه کارگروه‌ها اطلاعات صحیح و درستی به مردم ارائه دهیم.

او خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مرجع رسمی اعلام اطلاعات صحیح و به روز در مورد وضعیت کیفیت هواست، اما احتمال خطا در ارائه اینگونه اطلاعات در مورد کیفیت هوا به مردم هم وجود دارد.

حشمتی تصریح کرد: در زمان حاضر ۲۰ دستگاه بررسی کیفیت هوا در این استان وجود دارد که ۶ دستگاه فرسوده و از رده خارج است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان ادامه داد: یازده دستگاه کنترل و بررسی کیفیت هوا در شهرستان اصفهان وجود دارد که از این تعداد هم ۶ دستگاه غیر فعال است که سه مورد آن‌ها در حال ترمیم و تعمیر قرار دارد.

او اضافه کرد: پنج دستگاه فعال بررسی کیفیت وضعیت هوا در ایستگاه‌های محیط زیست وجود دارد که بهترین و آخرین اطلاعات لازم را در این زمینه به کارشناسان ارائه می‌دهند.

حشمتی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان هم ۹ دستگاه بررسی کیفیت هوا در اختیار دارد که می‌توانیم با هم افزایی و تعامل اطلاعات ارذزنده‌ای را در اختیار مردم قرار دهیم؛ محیط زیست مجری ارائه اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به مردم است و باید از ظرفیت و پتانسیل شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان تصریح کرد: ۱۴۲ میلیارد ریال از صندوق توسعه محیط زیست برای این استان تامین اعتبار شده که ۱۱۲ میلیارد ریال آن برای منابع طبیعی و از بین بردن کانون‌های ریزگرد در استان اختصاص پیدا کرده است.

او خاطرنشان کرد: ۲ میلیارد ریال از این اعتبار هم برای خاک ورزی و فناوری‌های نوین در اختیار جهاد کشاورزی استان اصفهان قرار خواهد گرفت، ۲۵ میلیارد ریال هم برای اجرای طرح‌های محیط زیست استان به این اداره کل اختصاص پیدا کرده است.

غلامرضا بهرامی نیز در این جلسه اظهار داشت: شیوع فشار خون بالا در این استان، در جمعیت ۳۰ سال و بالاتر، ۱۸ درصد است و بیش از ۱۲۰ درصد از جمعیت هدف این استان شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سنجش فشار خون شدند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال استان به عنوان جمعیت اجرای این طرح هدفگذاری شد و بسیج ملی کنترل پرفشاری خون در استان اصفهان بسیار خوب برگزار شد و نتایج بسیار خوبی هم بدنبال داشت.

او بیان کرد: بر اساس شیوع بیماری پرفشاری خون در کشور انتظار داشتیم حدود ۱۲۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون در استان شناسایی شوند که این مقدار با وجود اینکه جمعیت بیشتری غربالگری شدند حدود ۱۰۸ هزار نفر بود که نشان دهنده شیوع کمتر بیماری پرفشاری خون در اصفهان است.

بهرامی ادامه داد: ۵۸.۷ درصد مراجعه کنندگان به ایستگاه‌های سنجش فشار خون در استان اصفهان را مردان و ۴۱.۳ درصد را زنان به خود اختصاص دادند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: ۴۰.۳۴ درصد کسانی که در این استان مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند دارای فشار خون نرمال و ۴۱.۴۶ درصد از افراد پیش فشار خون بالا داشتند (از ۱۲ روی هشت بیشتر و از ۱۴ روی ۹ کمتر) و ۱۸ درصد هم فشار خون بالا داشتند.

انتهای پیام/م

 

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار