صادقی نیارکی گفت: پایش مستمر عرضه و تقاضای موادپتروشیمی با جدیت در حال انجام است و مواداولیه به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

پایش عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی/ مواداولیه به اندازه کافی در کشور وجود داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در گردهمایی معاونین صنایع با اعلام این خبر افزود: پایش مستمرکف عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا و پیاده سازی آزمایشی طرح افق (استاندارد سازی فاکتور و قیمت) به استناد مصوبه کارگروه تنطیم بازار از جمله اقداماتی است که برای مدیریت عرضه و تقاضا در این بخش صورت گرفته و نتایج خوبی هم همراه داشته است.

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صمت، تشکیل جلسات هفتگی کمیته راهبری مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی در ستاد وزارتخانه، تشکیل کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی، بروزرسانی و اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی در سامانه هماهنگ تا زمان اجرای کامل طرح افق به همین منظور عنوان کرد.


بیشتر بخوانید :کاهش ۹ درصدی واردات در سه ماه سال ۹۸ / حمایت از تولید داخل و تنظیم بازار از برنامه‌های وزارت صنعت


وی همچنین به اصلاح سهمیه‌ها بر اساس اطلاعات متوسط خرید مواد پتروشیمی از بورس کالا طی سال‌های گذشته و متوسط آمار تولید ۲۴ ماهه برپایه مستندات مربوطه خبرداد.

نیارکی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به پایش عرضه و تقاضای مواد پتروشیمی بیان کرد: مواداولیه به اندازه کافی در کشور وجود دارد و ما از استان‌ها می‌خواهیم تمام موارد خواسته شده براساس دستورالعمل ارسال شده را با دقت پیاده سازی و اجرا کنند.
وی در پایان با تاکید بر همراهی استان‌ها در بهبود مستمر وضعیت موجود گفت: موضع ما رسیدن مواد اولیه به تولید کنندگان واقعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار