مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تکمیل خط یک مترو ۷۵ هزار سفر روزانه را به زیر زمین منتقل کرد و این موضوع در بحث آلودگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه پدافند غیر عامل خط یک متروی اصفهان که با حضور دستگاه‌های امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوعات ایمنی در پروژه‌ها اظهار داشت: وظیفه همه ما محیا کردن ایمنی و امنیت برای همه شهروندان است و این دو موضوع وظیفه همه ما به شمار می‌رود.

او با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات ایمنی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به این دانش و علم توجه جدی صورت گرفته که شهر‌ها خودشان‌را برای حوادث مختلف آماده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مترو از نقاط استراتژیک شهر‌ها به شمار می‌رود و این سیستم حمل و نقل ریلی که جدید است، باید الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل را فراهم کند.

او ادامه داد: خوشبختانه در خط دو مطالعات کاملی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته و تمام اقدامات مناسب در این زمینه همزمان با ساخت، صورت می‌گیرد.

امیری با اشاره به پیگیری‌های جدی در این حوزه برای خط یک مترو تصریح کرد:مدیریت شهری آمادگی خود را برای اینکه در حوزه ایمنی اتفاقات جدی صورت دهد، هم در حوزه قطارشهری و هم در حوزه شرکت بهره‌برداری مترو، اعلام می‌دارد.

اوافزود: مسائل ارتباطی در مترو نیز موضوع مهمی بود که باید انجام می‌شد و خوشحالیم که در حال رفع این موضوعات نیز هستیم. از سوی دیگر سازمان قطارشهری اصفهان نیز تلاش بسیاری در این حوزه صورت داده و اقدامات این سازمان در این خصوص قابل تقدیر است.

متروی اصفهان امن‌ترین مترو در کشور


مهندس محمدرضا بنکدار، مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: خط یک قطارشهری اصفهان در حال حاضر با استقبال مردم، روزانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم اصفهان است و خوشحالیم که در این خصوص اقدامات سازمان قطارشهری اصفهان، به نتیجه رسیده است.

لو افزود: خوشبختانه مدیریت شهری استان به میزان قابل توجهی پیگیر موضوعات قطارشهری اصفهان هستند و این مسئله موید اتفاقات مثبت در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: در ماه‌های گذشته شهردار اصفهان پیگیر بحث‌های مالی در این بخش بود و سازمان قطارشهری اصفهان پیگیری جدی در حوزه‌های ایمنی و موارد دیگر صورت داد.

او افزود: متروی اصفهان به نسبت سایر شهر‌های کشور، بر اساس شاخص‌های ایمنی، از ایمن‌ترین مترو‌های کشور به شمار می‌رود.

بنکدار با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان ۲۱ کیلومتر خط و ۲۰ ایستگاه را شامل می‌شود، اضافه کرد: پیگیری‌های جدی در این حوزه از سوی سازمان قطارشهری اصفهان صورت گرفته و تلاش می‌کنیم که در این حوزه به صورت جدی‌تر عمل کنیم.

او با اشاره به ارائه‌ی خدمات بیشتر به شهروندان اصفهانی اضافه کرد:در تلاش هستیم که تا پایان سال بصورت جدی‌تر زمینه ارتقای ایمنی مترو را فراهم کنیم.


مترو بهترین گزینه کاهش میزان آلودگی هوا

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتماد مردم به این سیستم از اهمیت بسیاری برخوردار است و توجه به مسائل ایمنی در حمل و نقل عمومی اهمیت دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با افتتاح مترو، ۷۵ هزار نفر سفر خودرویی روزانه در شهر اصفهان کم شده و این سفر‌ها به زیر زمین منتقل شده است.

او با بیان اینکه خوشحالم که این اتفاق در شهر اصفهان صورت گرفته و خط یک آن تکمیل شده، ادامه داد: در شرایط آلودگی هوا، مترو بهترین گزینه برای کاهش میزان آلودگی و کاهش سفر‌های خودرویی شهر به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: باید تلاش کنیم که ضریب آسیب‌پذیری سیستم‌های خود را در مسائل امنیتی کم کنیم و این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

او با بیان اینکه بررسی سوابق خطر در مترو‌های مختلف جهان و بررسی تهدیدها، اعلام و ارائه راهکار آن اهمیت دارد، افزود: حوادث حین ساخت خطوط مترو نیز باید با تمرین، مانور و نظارت جدی، مد نظر قرار گیرد و با دقت لازم، در این خصوص، تصمیمات جدی عملیاتی شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: آموزش به مردم و پیشگیری از وقوع حوادث در این خصوص نیز اهمیت بسیاری داشته و باید در این زمینه نیز حرکت‌های خوبی عملیاتی شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مترو ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.