مدیرجهاد کشاورزی سراوان گفت: ۶۰۰ هکتار از نخلستان‌های دیم منطقه مُک‌سوخته این شهرستان موفق به اخذ گواهی خرمای ارگانیک از شرکت سرس آلمان شده است.

۶۰۰ هکتار از نخلستان‌های سراوان گواهی خرمای ارگانیک دریافت کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شیرزاد کمالی  مدیرجهاد کشاورزی سراوان اظهار داشت: از آنجایی که در تولید خرمای ارگانیک سراوان هیچ کود و سمی استفاده نمی‌شود شهرت جهانی دارد.

او افزود: خرمای ربی سراوان بدلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است و در سال‌های اخیر کشور‌های اروپایی از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

او سطح زیر کشت نخلستان‌های سراوان را هفت هزار و ۳۱ هکتار دیم و چهار هزار و ۸۵۱ هکتار آبی ذکر کرد و ادامه داد: سالانه بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰ تن انواع خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان افزود: فصل برداشت خرما در این شهرستان با خرمای ربی در نیمه اول مرداد در بخش جالق آغاز و با برداشت رقم دیر رس ماکیلی و هلیله در آبان به اتمام می‌رسد.

کمالی بیان کرد: بیشترین سطح خرمای سراوان با هشت هزار و ۳۱ هکتار به نوع ربی و سه هزار هکتار به رقم مضافتی اختصاص دارد.

شهرستان مرزی سراوان به عنوان یکی از نقاط مستعد کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای افزون بر ۱۲ هزار و ۸۵۱ هکتار انواع باغات و سه هزار و ۴۰۹ هکتار زمین زراعی است.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تولید خرمای ارگانیک سراوان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار