دبیر اجرایی این همایش بین المللی حشره شناسی گفت:همایش بین المللی حشره شناسی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار همایش بین المللی حشره شناسی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرشباف دبیر اجرایی این همایش بین المللی حشره شناسی گفت: طبقه بندی حشرات، مدیریت آفات، حشره شناسی پزشکی و فیزیولوژی از جمله محور‌های این همایش است.

رضا فرشباف افزود: در این همایش بین المللی اساتید حشره شناسان از داخل کشور و کشور‌هایی مثل ترکیه و پاکستان حضور دارند و از کشور‌های اروپایی نیز مقالاتی ارائه شده است.

او  بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ما از سال ۷۲ تا ۸۰ بیشترین استفاده از سموم کشاورزی را داشته است و این سموم عوارض زیادی داشته و باعث شیوع بیماری‌های گوارشی شده اند، مدیریت آفات بدون استفاده از سموم و با استفاده از علم حشره شناسی از اهداف مهم این همایش است.

فرشباف ادامه داد: حدود ۳۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از آن‌ها ۲۲۰ مقاله به صورت پوستر و ۳۲ مقاله در قالب سخنرانی اصلی در همایش ارائه شده است.

او همچنین به اهمیت حشره شناسی در اقتصاد اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد حشرات مفید هستند و در کنترل بیولوژیک از آن‌ها استفاده می‌شود، این حشرات در اقتصاد هم می‌توانند نقش ایفا کنند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش بین المللی حشره شناسی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.