فرماندار بافق گفت: نخستین جشنواره استانی خرما در دهم مهرماه جاری با هدف معرفی پتانسیل و خصوصیات منحصر بفرد خرمای بافق در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق با اشاره به ظرفیت‌های دیار نخل و آفتاب در حوزه خرما گفت:خرما نقش منحصر بفردی در زندگی مردم، صنایع دستی و غذا‌های محلی دارد و اخیرا به منبعی سود اور و پر در آمد برای مردم تبدیل شده است.

او با بیان اینکه باغات خرما از سطح ۲هزارو ۳۰۰هکتاری خود فراتر رفته است افزود:از سال گذشته بحث فرآوری خرما در بافق آغاز شده که حتی خرمای سایر شهرستان‌ها از استان‌های فارس، خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان در بافق فرآوری می‌شود.

فرماندار بافق ادامه داد: به همین منظور نخستین جشنواره استانی برداشت خرما در دهم مهرماه با هدف معرفی پتانسیل‌ها و خصوصیات خرمای بافق به جنوب و جنوب غرب کشور برگزار می‌شود.

علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق نیز خرما را محصولی مهم و اقتصادی برشمرد و به برنامه‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: تور برداشت نمادین خرما، تجلیل از خرماکاران برتر شهرستان و برگزاری نمایشگاه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات مرتبط با خرما برخی از برنامه‌های شاخص این جشنواره می‌باشد.

او سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان را بیش از دو هزار هکتار بیان کرد و افزود: بیشتر ارقام کشت شده در شهرستان کبکاب است، اما ارقام پیارم، زاهدی و بومی نیز در شهرستان کشت می‌شود.

رحمتیان تصریح گرد: حدود دو هزار نفر بهره بردار خرما در شهرستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ غ

نخستین جشنواره استانی خرما در بافق برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار