مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از آزمایش، بررسی و درمان ۱۶۷ مورد ماهی قزل آلا از سراسر کشور در سال جاری در تنها آزمایشگاه مرجع ماهی سردابی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۱۶۷ مورد آزمایش، بررسی و درمان ماهی قزل آلا از سراسر کشور در تنها آزمایشگاه مرجع ماهی سردابی در استان انجام گرفت.

او افزود: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهی سردابی کشور را داراست.

سلطانی با اشاره به انجام فرایند مجوز سلامت صادرات خوراک آبزیان به کشور‌های عراق، آذربایجان و قرقیزستان از سوی این اداره نظارتی در سال جاری اضافه کرد: محصول ماهی سردابی تولیدی این استان با توجه به آب و هوای مستعد و کنترل دقیق بیماری مزارع پرورش ماهی از سوی شبکه‌های دامپزشکی، مشتری خارجی دارد.

او ادامه داد: دامپزشکی استان با نظارت بر مزارع پرورش ماهی توسط مسئولان فنی و بهداشتی و انجام آزمایش‌های لازم، سرکشی و نظارت توسط کارشناسان دولتی، شرایط لازم برای صادرات محصولات تولیدی مزارع پرورش ماهی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ز

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید ماهی سردابی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار