نماینده مردم قائم شهر گفت: رئیس سازمان محیط زیست با ادبیات غیر فاخر موجب تخریب جایگاه مجلس و تشویش اذهان عمومی شده است.

ادیانی: اظهارات کلانتری بیانگر عدم اشراف به قانون است / لاریجانی: کمیسیون کشاورزی رسیدگی کندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در صحن علنی امروز طی تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ خطاب به لاریجانی رئیس مجلس درباره اظهارات چند روز قبل کلانتری رئیس سازمان محیط زیست درباره نمایندگان شمال کشور، گفت: اظهارات آقای کلانتری بیانگر عدم اشراف به قانون اساسی و تقنین قوانینی است که از ارسال لایحه به مجلس آغاز و به شورای نگهبان ختم می‌شود.

او ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست با ادبیات غیر فاخر و نوعی نشر مطالب بلاوجه که موجب تخریب جایگاه مجلس و تشویش اذهان عمومی بوده را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: لاریجانی: آمریکا از فرط توهم دچار تناقض‌گویی‌های ابلهانه شده‌ است

ادیانی تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه خود یک میلیارد و یک میلیون و ۳۰۰ دلار برای بحث پسماند‌ها پیش‌بینی کرد و مجلس در این میان کاری نکرد، می‌دانیم که دولت منبع این پول را از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته بود در صورتی که برداشت از این صندوق به اذن مقام معظم رهبری است و دولت تخلف کرده است، بنابراین نباید قبل از دریافت اذن رهبری چنین مطلبی را در بودجه قرار می‌داد.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه اظهار کرد: جای تعجب است که کلانتری بعد از سال‌ها در مدیریت در دولت، قانون را نمی‌داند لذا رئیس مجلس لطفا در این مورد اظهار نظر کند.

آقای علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در بودجه سال ۹۸ و برنامه ششم توجه جدی به موضوع پسماند شده است پس چرا مسئولان نکات مثبت را نمی‌گویند؟

او تاکید کرد: به کار بردن کلمات نادرست و موهن صحیح نیست و کمیسیون کشاورزی به این موضوع رسیدگی کند.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست چندی پیش اعلام کرده بود؛ نمایندگان شمالی فقط هارت و پورت می‌کنند و بودجه پسماند زباله با بی تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار