رئیس‌جمهور آمریکا سفر نکردن «رشیده طلیب» به فلسطین اشغالی را خودنمایی او و مقدمه‌چینی برای انتقاد از رژیم‌صهیونیستی عنوان کرد.

ترامپ: طلیب با رد پیشنهاد اسرائیل به دنبال خودنمایی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از رشیده طلیب، نماینده دموکرات ایالت میشیگان برای امتناع از سفر به سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت هدف طلیب از رد پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای دیدار با مادربزرگش در کرانه باختری خودنمایی است! پیشتر ترامپ تل‌آویو را ترغیب کرده بود از ورود طلیب و ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه سوتا، به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند و گفت او درخواست ملاقات با مادربزرگش را مطرح کرده تا برای انتقاد بیشتر از متحد واشنگتن مقدمه چینی کند.

ترامپ در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل خیلی محترمانه و خوب با رشیده طلیب برخورد کرد که به او اجازه داد تا با مادربزرگش دیدار کند. به محض آنکه به اجازه داده شد، او با خودنمایی و صدای بلند اعلان کرد که به اسرائیل سفر نخواهد کرد. آیا این می‌تواند یک مقدمه چینی بوده باشد؟ اسرائیل به درستی عمل کرد».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدام طلیب در رد پیشنهاد اسرائیل را غیرمسئولانه دانست و نوشت: تنها برنده واقعی در اینجا مادربزرگ طلیب است. اکنون او مجبور نیست طلیب را ببیند!

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درخواست دو نماینده دموکرات برای ورود به سرزمین‌های اشغالی را به دلیل حمایت از جنبش بین‌المللی بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم این رژیم رد کرد. طلیب و عمر علنا از جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی حمایت کردند. بیانیه مقامات رژیم صهیونیستی برای رد درخواست این قانونگذاران آمریکایی برای سفر به کرانه باختری اندکی پس از آن منتشر شد که ترامپ در پیامی توئیتری این رژیم را برای جلوگیری از ورود این دو نفر به سرزمین‌های اشغالی ترغیب کرده بود.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۷ میلادی، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، هر فردی که از جنبش تحریم اسرائیل حمایت کند باید از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شود. طلیب که اولین زن آمریکایی-فلسطینی تبار است که به مجلس نمایندگان این کشور راه یافته به تازگی درخواستی را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و ملاقات با مادربزرگش مطرح کرده بود. 

طلیب در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساکت کردن من و با من همانند مجرمین رفتار کردن چیزی نیست که مادربزرگم از من می‌خواهد. به این نتیجه رسیدم که ملاقات مادربزرگم تحت چنین شرایط ظالمانه‌ای برخلاف اعتقادات من است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار