وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با موافقت مقام معظم رهبری به اشتغال روستایی خبر داد.

تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به اشتغال روستاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: در این شرایط باید بتوانیم واحد‌های تولیدی را حفظ کنیم.

او با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری برنامه راهبردی ما در کار است، افزود: حفظ تولید فعلی و اشتغال یک کار جهادی است که باید در این عرصه شبانه‌روزی کار کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز باید جبهه را حفظ و فعالان این عرصه یعنی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را حمایت کرد، گفت: حفظ وضع موجود برای ما در اولویت است.

رحمانی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های صادراتی استان همدان تلاش کرد.

او اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال روستایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره برای اشتغال روستایی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه راهبرد رونق تولید همچنان جزو برنامه‌های است، تصریح کرد: به همه استانداران و فرمانداران نیز تاکید کرده‌ایم که این راهبرد را مد نظر داشته و نگذارند تولید از رونق بیفتد.

رحمانی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های خالی را نیز پر کنیم، گفت: توجه به بازسازی واحد‌های نیمه‌فعال و بازگرداندن واحد‌های تعطیل نیز در دست اقدام است و باید پیگیری لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی راهبرد دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت را توسعه واحد‌های تولیدی دانست و گفت: صنعت مبل و منبت از جمله این واحدهاست که باید توسعه یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز طی بازدیدی که از واحد‌های تولیدی مبل و منبت داشتیم ظرفیت‌های خوبی را در ملایر دیدم، تأکید کرد: جای کار در این شهرستان بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صادراتی ملایر را پیگیری کرده و هزینه آن را تأمین می‌کنیم، افزود: توجه به صادرات جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است بنابراین باید با تلاش در خدمت حوزه مبل و منبت باشیم.

رحمانی با اشاره به اختصاص یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات روستایی آن را اتفاق خوبی دانست و با بیان اینکه باید از این امکان بهره کافی را برد، گفت: می‌توان از این تسهیلات برای توسعه مبل و منبت در ملایر استفاده کرد.

وی در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: مصوبات این طرح عواید خوبی را در آینده دارد، ضمن اینکه در حوزه صنعت و معدن نیز عواید بالایی داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از تبصره ۱۸ برای طرح‌های نیمه‌تمام، نوسازی واحد‌ها و سرمایه در گردش هزینه می‌شود از وحدت مسوولان و پیگیری نمایندگان استان و شهرستان ملایر تقدیر کرد و گفت: توجه به کیفیت اتفاقی نیست و باید از حضور خوب بخش خصوصی نیز استفاده شود.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه مردم ملایر سخت کوش و هنرمند هستند و نمونه هنر آن‌ها صنعت مبل ومنبت است، گفت: در حوزه مبل و منبت ۵ هزار کارگاه با ۸ هزار استادکار در ملایر فعال هستند و بعد از ثبت ملی به دنبال ثبت جهانی منبت ملایر هستیم.

سیدسعید شاهرخی تاکید کرد: جامعه صنعتگر و اقتصادی همدان از پویایی خوبی برخوردار هستند و در تحریم‌ها با وجود فشار و ایجاد محدودیت ها، یک واحد تولیدی هم تعطیل نشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تیم‌های کارشناسی به دقت بررسی می‌کنند تا واحد‌های نیمه تعطیل و تعطیل را به چرخه کار بازگرداند.

انتهای پیام/د.ا

هزینه صادرات مبل و منبت ملایر را تأمین می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.