دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: رویکرد وزارت کشور این است که دوره های آموزشی کاربردی شود از این رو شعب اخذ رای و مسائل و مشکلات روز رای گیری محور این آموزش هاست.

آموزش کاربردی دو هزار مدیر اجرایی انتخابات کشور در مشهد/ ساز و کار‌های انتخابات الکترونیک به مجریان آموزش داده می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان نخستین دوره آموزشی مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد با اشاره به آموزش حدود دو هزار نفر از مدیران اجرایی انتخابات از سراسر کشور طی ۱۰ دوره در مشهد گفت: این افراد شامل ۴۳۵ فرماندار و هزار و ۸۰ بخشدار به همراه اعضای ستاد‌های انتخابات استان ها، روسای هیات‌های بازرسی استان‌ها و شهرستان‌ها و دیگر دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

او تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد انتخابات کشور و آسیب شناسی‌های صورت گرفته مساله آموزش مجریان به صورت ویژه مطرح و تصویب شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور  گفت: بر این اساس مقرر شد به منظور کاهش آسیب‌ها و رفع مشکلات ناشی از آن توسط مجریان انتخابات، استان‌های کشور در قالب ۱۰ گروه تقسیم شده و آموزش‌های یاد شده به صورت مستمر و طی ۱۰ دوره به مجریان و مدیران اجرایی کشور در شهر مشهد ارائه شود.

موسوی افزود: در پایان هر دوره آموزشی مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور آزمونی برای پایش شرکت کنندگان در این برنامه آموزشی برگزار کرده و برای دارندگان نمره حد نصاب گواهینامه صادر خواهد کرد.
 
او تصریح کرد: پس از اینکه فرایند ثبت نام از نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در آذر ماه امسال به پایان رسید دوره تربیت مربیان شهرستانی انتخابات نیز آغاز خواهد شد و از هر شهرستان یک نفر به صورت متمرکز آموزش می‌بیند که پس از بازگشت به شهرستان خود به نمایندگان فرماندار، اعضای شعبه و بازرسان، آموزش‌های لازم را ارائه خواهد کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به نشست‌های سراسری و پیش روی فرمانداران و استانداران حول محور انتخابات در تهران گفت: روند آموزش، مقطعی و کوتاه نیست بلکه دامنه دار خواهد بود تا اگر تغییری در مواد قانونی ایجاد شد این موارد به صورت رو در رو به مجریان انتخابات آموزش داده شود.

موسوی ادامه داد: یکی از موضوعات جدی در این دوره از انتخابات، انتخابات الکترونیک است که با توجه به اصلاح قانون و ورود انتخابات الکترونیک به فرایند رای گیری، ساز و کار‌های انتخابات الکترونیک به مجریان آموزش داده می‌شود.

او با اشاره به برگزاری نخستین دوره از این آموزش‌ها در مشهد، تصریح کرد: در نخستین دوره که طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸ در مشهد برگزار شد اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بازرسان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و قزوین و بخشداران تهران، البرز و قم در این برنامه دو روزه شرکت کردند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: بسیاری از فرمانداران در این دوره به تبادل تجربیات خود از برگزاری انتخابات در دوره های  گذشته پرداختند که در بعد آموزشی بسیار ارزشمند بود و مورد توجه قرار گرفت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

نخستین دوره آموزشی مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.