معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افتتاح خط آهن میانه - تبریز تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از طرح خط آهن میانه - تبریز گفت: با وجود شرایط تحریمی و دشوار، طرح راه آهن میانه - تبریز در حد فاصل میانه - بستان آباد تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: بر اساس تعهد دولت تاکنون ۱۳۲ کیلومتر از راه آهن میانه بستان آباد آماده بهره برداری شده است.

نوبخت افزود: ۴۴ کیلومتر از این خط آهن از بستان آباد به تبریز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: طرح قطار راه آهن میانه بستان آباد تبریز از جمله طرح‌های بزرگی است که مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

او گفت: مشکل اعتباری در خصوص این طرح وجود ندارد و بخش اول آن در آستانه بهره‌برداری است و به زودی ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این طرح پرداخت می‌شود.

خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهر‌های ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود.

طرح راه آهن میانه_ تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵:۳۰ ساعت کاهش می‌دهد.

 

انتهای پیام/ش

سفرمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تبریز

برچسب ها: راه آهن ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.