رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور در زمینه فعالیت نکردن مراکز وابسته به دولت، ۱۲ مرکز جامع علمی کاربردی در این استان تعطیل شدند.

کاهش ۷ هزار صندلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی/ تعطیلی ۱۲ مرکز دانشگاهیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود تعجبی  رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان با اشاره به تعطیلی مراکز جامع علمی کاربردی بیان کرد: به دنبال تعطیلی این مرکز به تبع آن نیازمند راه اندازی مراکز جدید بر اساس ضوابط و آیین نامه، این موضوع به بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و هیات‌های ورزشی اطلاع رسانی شد.

او بیان کرد:  هیات فوتبال مسئولیت هیات تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی و شرکت‌های ترویج کشاورزی مسئولیت مرکز جهاد کشاورزی این دانشگاه را بر عهده بگیرند تا بخشی از مطالبات بر زمین مانده که درخواست دانشجویان است را در این مراکز جدید پاسخ دهیم.

تعجبی با بیان اینکه تاکنون از راه اندازی هیات تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی همدان استقبال نشده است،گفت:   تقاضا‌هایی توسط هیات هاکی  ارسال شده است، که همراهی آن‌ها در این زمینه جدی نبود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۲ هزار صندلی است که پیش از تعطیلی مراکز آن در بهترین حالت ۹ هزار صندلی تکمیل می‌شد، اما هم اینک این آمار به پنج هزار صندلی کاهش یافته است.

تعجبی با بیان اینکه جذب دانشجو از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود ادامه داد: این مراکز در  ۶۰ رشته و یک هزار و ۵۰۰ کد مدرس وجود دارد که ۶۰۰ کد آن فعال هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان ادامه داد: با توجه به قدیمی بودن و ظرفیت محدود ساختمان فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان، ساختمانی از دانشگاه بوعلی خریداری شد که پس از بهسازی و ترمیم آن این ساختمان به زودی راه اندازی می‌شود.

تعجبی درباره اشتغال دانش آموختگان مراکز جامع علمی کاربردی بیان کرد: اشتغال هیچ یک از مراکز آموزش عالی همانند مرکز جامع علمی کاربردی نیست چراکه ۸۰ درصد دانش آموختگان این مرکز مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشتر ۷۰ درصد دانشجویان این مرکز شاغل بودند و برای کسب مهارت در این مجموعه مشغول به تحصیل می‌شدند،گفت:  جمعیت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی همدان در چهار سال گذشته تغییر کرده و هم اینک ۲۰ تا ۳۰ درصد دانشجویان شاغل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی همدان گفت: این دانشگاه با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش‌های مختلف و تربیت نیروی ماهر از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد و هم اینک دارای هفت مرکز آموزشی علمی کاربردی فعال است.

تعجبی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی همدان گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و گروه فرهنگ و هنر را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/د.ا

۱۲ مرکز جامع علمی کاربردی در همدان تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.