استاندار اردبیل گفت: موافقت نهایی جابجایی پادگان ارتش از مرکز شهر گرفته شده و درصدد مکان یابی مناسب برای این پادگان در خارج از شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان گفت: برای مطالعه ۲۸ هکتار از زمین پادگان ارتش مشاور انتخاب شده و طرح جامع گردشگری پادگان تیپ چهل قهرمان اردبیل به زودی تهیه می‌شود.

او با بیان اینکه در طرح جامع گردشگری جزییات مشخص شده است، افزود: این طرح یکی از ماندگارترین طرح‌ها در کشور خواهد بود و همانند بقعه شیخ صفی ماندگار شده و مثل میدان نقش جهان برای این پروژه برنامه ریزی می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: نقشه کلیات طرح آماده شده و میزان کاربری‌های مسکونی، خدمات شهری، کاربری‌های عمومی شهری، فرهنگی، فضای سبز، میدان، معابر و عقب نشینی و زمین‌های حذف شده در این نقشه مشخص شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه این پروژه برای آیندگان به یادگار خواهد ماند، گفت: این طرح نیاید زیاد با بروکراسی اداری درگیر شود و فرصت استثنایی برای نجات مرکز شهر از تراکم ترافیک و ایجاد یک مکان گردشگری با در نظر گرفتن متد‌های مدرن و معماری متناسب با فرهنگ و اقلیم منطقه است.

او افزود: در کمیسیون ماده ۵ کلیات طرح باید با در نظر گرفتن همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد تا خدایی ناکرده در آینده با مشکل مواجه نشویم.

استاندار اردبیل افزود: در اجرای طرح باید سعی شود ارزش‌های تاریخی، زیست محیطی و درخت‌های موجود تا حد امکان حفظ شود.

بهنام جو بیان کرد: بحث شوارع، تعریض خیابان‌ها با الگو برداری از طرح‌های موفق می‌تواند مرکز شهر را به یک نطقه گردشگری بدون ترافیک تبدیل کند.

انتهای پیام/ح

طرح جامع گردشگری پادگان ارتش در اردبیل به زودی تهیه می‌شود

برچسب ها: ارتش ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.