تشکیل مرکز یادگیری محلی در شهرستان مهران

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ایلام از تشکیل مرکز یادگیری محلی در شهرستان مهران خبر داد

تشکیل مرکز یادگیری محلی در شهرستان مهران

سمیه حیدری معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت : تشکیل مراکز یادگیری محلی یکی از امور مهم در راستای ترویج فرهنگ آموزش و یادگیری خواهد بوده به گونه‌ای که نقش این امر بطور ملموس در زندگی افراد جامعه احساس شود.

او افزود : شهرستان مهران یکی از شهرستان‌های پیشتاز در امر سواد آموزی بوده و امید است روند شتاب بخشی به فعالیت‌های سواد آموزی شهرستان مرزی مهران بر همین روند مثبت ادامه داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه امر آموزش در تمامی سنین حائز اهمیت است و تداوم این امر نیز جزو الزامات خواهد بود بیان کرد: آموزش بدون پیگیری و استمرار در گذر زمان خواه نا خواه به دست فراموشی سپرده خواهد شد، لذا می‌طلبد کلیه اعضاء محترم شورای پشتیبانی در راستای توجیه و تبیین امر سواد آموزی در بین مردم، علی الخصوص پرسنل تحت تصدی با نهضت سواد آموزی استان و شهرستان همکاری لازم معمول نمایند.

معاون سواد آموزی استان ایلام به اهمیت راه اندازی مرکز یادگیری محلی شهرستان مهران اشاره کرد و گفت : در این مرکز می‌توان علاوه بر فراگیری سواد پایه، مهارت‌های مورد نیاز جامعه امروزی و همچنین نیاز مخاطبان با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای و اداره کار و امور اجتماعی آموزش داده شود، به گونه‌ای که وضعیت اقتصادی و زندگی مردم بهبود پیدا کند و تقاضا برای دریافت خدمات مراکز دو چندان شود.

وی ادامه داد : می‌بایست تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای شناسایی و جذب افراد بی سواد یاریگر آموزش و پرورش باشند.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش ۹۴ درصد شهرستان مهران با سواد بوده و در حال حاضر یک هزار و ۱۵۴ نفر بی سواد در شهرستان مهران وجود دارد و می‌کوشیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان به حداقل کاهش یابد.

انتهای پیام/غ

با سوادی بیش از 94 درصد جمعیت شهرستان مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.