رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: عسل سبلان برای ورود به بازار‌های بین المللی برندسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه عسل سبلان برندسازی می‌شود گفت: عسل و فرآورده‌های آن از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در استان با هدف ورود به بازار‌های بین‌المللی برندسازی می‌شود و برای تحقق این امر استاندارد لازم برای فرآورده‌های زنبور عسل تدوین می‌شود.

او اظهار داشت: با همکاری پارک علم و فناوری استان اردبیل، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و شرکت دانش‌بنیان تعاونی مهر کشاورزی اکسیر فرآوران توافق نامه ایجاد آزمایشگاه مرجع عسل و فرآورده‌های تولیدی زنبور عسل با هدف تدوین استاندارد و توسعه آنالیز‌های استاندارد در کشور ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل در راستای برندسازی عسل و فرآورده‌های تولیدی زنبور عسل در بازار‌های بین‌المللی، ایجاد این آزمایشگاه را مهم ارزیابی کرد.

ابراهیم پور ترویج فناوری‌های کشاورزی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل ذکر کرد و افزود: هر چند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده، ولی برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری‌سازی رسیدند.

او با بیان اینکه پنجره واحد پارک با هدف ارائه عملکرد در ارتباط با فعالیت واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تدوین است افزود: این طرح تا ۲ ماه آینده فعالیت خود را در پارک علم و فناوری آغاز می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۲ مرکز رشد تخصصی در این پارک خبر داد و گفت: مرکز رشد کشاورزی با ۱۴ واحد فناور و مرکز رشد گرمی مغان با ۱۲ واحد فناور از جمله مراکز رشد تخصصی استان است.

ابراهیم‌پور بیان کرد: مرکز رشد خلخال، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و مرکز نوآوری نمین هم بزودی با هدف حمایت از افراد خلاق، صاحبان ایده، فارغ‌التحصیلان و نوآوران جوان از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای راه‌اندازی می‌شود.

او به اهمیت بالای حوزه کشاورزی و ظرفیت بالقوه این عرصه در شکل‌گیری کسب و کار‌های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: نفوذ دانش و فناوری به کشاورزی که تغییر نگاه به پژوهش و تلفیق آن با نوآوری جوانان ایده‌پرداز را بدنبال خواهد داشت، یکی از راهکار‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه آب و کشاورزی چالش‌های بیشتری وجود دارد، افزود: علت اصلی این مشکلات نبود دانش اجرایی است که با نقش‌آفرینی کسب و کار‌های خلاق دانش‌بنیان می‌توان بر این چالش‌ها غلبه کرد.

ابراهیم‌پور همچنین از رونمایی ۱۰ محصول دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان سال به ۴۰ مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۲ مرکز رشد تخصصی در پارک علم و فناوری اردبیل

برچسب ها: عسل ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.