معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چهار میلیارد دلار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شهرکهای صنعتی کشور به کشورهای هدف صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تبریک دهه ولایت در نشست شورای اداری گناباد و نیز در جمع خبرنگاران، گفت: یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، پارسال چهار میلیارد دلار کالا به کشور‌های هدف صادر کردند.

او با اشاره به سال رونق تولید که رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری کردند، ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی و تمرکزی که در حوزه صادرات صورت گرفت برنامه‌ها محقق شد و پارسال صادرات در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور افزایش یافت و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند امسال هم با مدیریت جهادی مثبت باشد و همه باید بر اساس رونق تولید عمل کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استقبال سرمایه گذاران صنعتی، گفت: جذابیت‌ها و مزایای فراوانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد و تعداد قرارداد و مساحت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور طی پارسال  هر کدام ۶۲ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است.

صالحی نیا افزود: پارسال ۲ هزار و ۳۵۷ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شد و ۳۹ هزار شغل جدید فراهم شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ خوشه صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: خوشه‌های صنعتی قابلیت‌های فراوانی دارند و ارزش افزوده بالایی به وجود می‌آورند و سازمان هم با حمایت خود از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر هم ۴۰۰ خوشه صنعتی در حال مطالعه و بررسی کارشناسی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تضمین صندوق ضمانت صنایع کوچک برای  واحد‌های صنعتی، گفت: سرمایه صندوق ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است و پیگیری‌های لازم جهت افزایش سرمایه صندوق برای حمایت بیشتر از واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط انجام شده است.

صالحی نیا افزود: برای بسترسازی تولید و اشتغال در ۸۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور، هیچگونه وجهی برای خرید زمین از متقاضیان دریافت نمی‌شود و فقط حق انتفاع دریافت می‌شود تا صنعتگران در اسرع وقت واحد خود را راه اندازی و به بهره برداری برسانند.

انتهای پیام// د.ف

 مزایای فراوانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.