نبیان گفت: امسال پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهر‌های مختلف کشور بسته می‌شود، اما تعدادی از واحد‌ها مشکل حقوقی دارند که پیگیر رفع آن‌ها هستیم.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته می‌شود/علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در تلاش هستیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تا پایان امسال پرونده واحدهای مسکن مهر را ببندیم، گفت: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف مشکل حقوقی دارند و در حال رایزنی هستیم تا مشکلات حقوقی آن‌ها رفع و پرونده این واحدها هم بسته شود.

او تأکید کرد: برخی از پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی بوده و تعدادی از آن‌ها هم پیشرفت فیزیکی‌شان به زیر ۳۰ درصد رسیده؛ که امیدواریم پرونده آن‌ها هم بسته شود.

نبیان با اشاره به اینکه ضعف درپیشرفت فیزیکی برخی از واحدهای مسکن مهر به دلیل مشکلات حقوقی و یا درگیری تعاونی‌ها بوده است، گفت: این پروژه‌ها به طور معمول دارای مشکل حقوقی هستند که برخی از آن‌ها رفع شده اما برخی از آ‌ن‌ها که درگیری‌های بیشتری دارند در صدد هستیم آن‌ها را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید: واحدهای مسکن مهر سند دار می‌شوند


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای باقی مانده مسکن مهر امکان تبدیل شدن به پروژه‌های مشارکتی را دارند، گفت: ‌در صدد همکاری با بخش خصوصی هستیم تا  به صورت مشارکتی این پروژه‌ها را در قالب طرح اقدام ملی به متقاضیان واگذار کنیم.

او بیان کرد: پرونده مسکن مهر در بسیاری از شهرهای مختلف بسته شده است اما سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های اعتبارات استانی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان این پرونده‌ها را به اتمام برسانیم.

نبیان با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی تمامی دستگاه‌های حوزه مسکن به صورت مشارکتی فعالیت می‌کنند، گفت: در حال جمع بندی و انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و انبوه سازان هستیم تا این پروژه‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن از تمامی اراضی و زمین‌های خود در قالب طرح‌های مشارکتی برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکنی استفاده خواهد کرد و همزمان با عید غدیر کلنگ ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف در قالب طرح اقدام ملی با حضور رئیس جمهور زده خواهد شد.

انتهای پیام/

طرح اقدام ملی به مرحله اجرا نزدیک می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
یک ماه است که هر روز و شب راجع به مسکن صحبت میشه که تو این کشور هیچ چیزی گرون نشده الا مسکن که همه مسولان در حال حاضر دغدغشون شده فقط مسکن همه چیز وفق مراده همه جونها کار دارن هیچ کس دیگه به تهران مهاجرت نمیکنه ماشین که چندین برابر بیشتر از مسکن گرون شده و الان که دلار رو به پایینه پراید داره میره بالا همه مشکلات حل شده وقیمتها برگشته سرجاش فقط مقوله مسکن مونده دلار شانزده هزارتومن بود ارزن خریدم دوهزارتومن برنج خریدم دوازده تومن الان دلار شدهده یازده ارزن خریدم چهارده تومن و همون برنج خریدم بیستو هشت هزار تومن.
India
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مسکن مهر از سال۹۰تا امروز پول دادم.تازه فرم ۵برگی دادند...مسکنی که تعهد داشت اولا ۱۸ماهه و بعد باتمام امکانات تحویل شود ....الان دوباره پول ودوبرابر وام و فاقد کولر وپکیج و ردیاتور و کابینت است.....
Iran (Islamic Republic of)
آدم ساده
۱۹:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .انتخابات نزدیک است .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام.واقعا اگر دولت میخواهد مشکل مسکن را حل کند زمین با قیمت دولتی وپائین به زوج های جوان بدهدوبعداز ساخت مبلغ ان را بصورت قسطی بگیرد اگر راست میگویند.میبینی چقدر قیمتها پائین می ایند و چقدر کار ایجاد میشود ورونق تولید میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
عزیزمن این پست وسمت مال تونیست بزن کنار یکی دیگه بیاد شایدحداقلش کمی ازاین مشکلات مسکن کاهش داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
هروقت تونستند مصالح با قیمت مناسب دراختیار ساختمان سازان بذارند مسکن هم میاد پایین طرف اصلا تکلیفش باخودش مشخص نیست داره چه کارمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا یک وزیر اینقدر بی تدبیر ونا اگاه وبی برنامه نسبت به وزراتش داشته باشد وطی این چند سال اینقدر نا توان باشد که پروژه مسکن مهر را نتواند به اتمام برساند ایا مگر با اضافه کردن وام خرید میشود خانه خرید قسط بالای ان کی میتواند پرداخت کند ایا درامدها با هزینه ها در این دولت همخوانی دارد چرا اینها خودش را به خواب زدند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
بنده ۱۰ سال ازدواج کردم با ۲ بچه فاقد مسکن میباشم لطفا رسیدگی شود از اهواز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه مسکن مهر شهرکرد تحویل دایم نداده اند و بسیاری از پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر کم کاری کرده و به قولی دزدی کرده اند و کسی هم ازشون نمی خواهد که پاسخگو باشند مثلا در بلوک ما آسانسور غیر استاندارد قرار داده اند وقتی با پیمانکار ساختمان حرف می زنیم میگوید همین هست که هست دلم خواسته ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مسکن کارمندان را در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
الان ۶ ساله که نیمه اول ،نیمه دوم میکنید . و باز هم قول پایان سال را میدهند . اگه شما واقعا قصد تحویل مسکن مهر را دارید چرا در قرارداد های پنج برگی شهر جدید پردیس که در حال چاپ هست تاریخ تحویل را درج نمیکنید ؟ پس وعده الکی به مردم ندهید .
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۲:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دولت آقای روحانی و وزیران ایشان و همچنین نمایندگاه محترم مجلس هیچ کدامن به تکلیف خود در ارتباط بااین طرح عمل نکردنده چرا؟؟
چون نفعی در آن نداشتن و طرح مربوط به دولتی دیگر بود هرکجای دنیا دولت همچین طرحی را اجرا نمی کرد دولتش همان سال اول توسط مجلس و مردم منحل می شد .
خوش به حال مسئولینی که در کشوری مسئولیت قبول میکنند که قرار نیست پاسخ گو باشن .
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
دولت احمدی نژاد با اندکی خیلی هارو صاحب خونه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
بیایید برخی ازشهرستانها رو ببینید با چه وضعی تحویل دادن و نیمی ازاون تکمیل نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
کارت اعتباری مصالح که قول دادند وزیر چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
بنده خدا این دولت فقط شده حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
مصالح خیلی خیلی گرون هست این مورد هم حداقلش حرفی بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
گرانی مسکن را ابتدا با نوسانات نرخ ارز مرتبط دانستند بعد که نرخ ارز کاهش پیدا کرد گفتن کار دلالان و طمع مالکانه که نمیخوان از قافله گرانی مسکن دور بمانند است بعد گفتن افزایش بیرویه قیمت مصالح ساختمانی باعث گرانی مسکن شده.
هر کسی دیگری را مقصر دانست و هیچ کس چاره ای نیاندشید
چرا قبل از وقوع چنین بحرانی جلوی آن گرفته نشده است؟
آیا ما در کشور تحصیل کرده اقصاددان سیاستمدار در مسکن را نداریم که این موضوع را پیش بینی بکنند تا جلوی چنین بحرانی که فقط و فقط قشر آسیب پذیر جامعه را درگیر میکند و صدمه میزند بگیرد!
آیا ساختن n واحد مسکونی وقتی قیمت مصالح افزایش یافته وقتی سود و بهره وام بانکی که به ساخت و ساز چنین واحدهایی تعلق میگیره بالاست و توان پرداختی برای آن کم است، میتواند جلوی افزایش نرخ مسکن را بگیرد؟شما بگین!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش هرچی زودتر بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
خونه های که قرار بود یکسال تحویل بشه الان بیش از 10 سال تکمیل نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار