نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا این لحظه ٨٣ کار و در مجموع ٣٢٣ میلیون تومان فروش داشته است.

جمعه سوم صد اثر صد هنرمند از راه رسید/ فروش ٨٣ کار در دوهفته اولبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «صد اثر صد هنرمند» در حالی به سومین جمعه برگزاری خود در گالری گلستان رسیده است که تا این لحظه ٨٣ کار در مجموع به قیمت ٣٢٣ میلیون تومان را به فروش رساند.

در میان هنرمندان پرفروش نمایشگاه صد اثر صد هنرمند، نام جوانان هم به چشم می خورد؛ هنرمندانی مثل الیکا ابراهیمی قاجار، گلناز قدیری، بارانه رییسی، رضا عنصری، شیرین غازی، سعیده سروری، منیر صحت و ...

اما آثار پیشکسوتان از جمله کوروش شیشه گران، نصرالله افجه ای، فریدون آو، یدالله کابلی، محمد ابراهیم جعفری و یعقوب عمامه پیچ هم خیلی خوب فروخته شده است.

لیلی گلستان درباره این نمایشگاه گفت: طعم خاص صد اثر صد هنرمند ۱۳۹۸ از همیشه جوان‌تر بودن و از همیشه شهرستانی‌تر بودن است. بیش از شصت درصد این دوره به جوانان هنرمند تعلق گرفته که خیلی از آن‌ها برای نخستین بار در نمایشگاهی حرفه‌ای حضور یافته اند.

وی افزود: در این نمایشگاه حتی هنرمندان نوجوان هم حضور دارند. باران واثقی یک نوجوان سیزده ساله است که برای سومین بار به این نمایشگاه راه‌یافته و همان روز افتتاحیه نقاشی او را فروختیم. بنابراین از ۱۳ ساله تا ۸۰ ساله، هنرمندانی را در این جا گرد هم آوردیم و ملاک ما در عین جوان گرایی کار خوب و با کیفیت است.

آثار نقاشی سهم بیشتر نمایشگاه صد اثر صد هنرمند است که امسال با ۲۲۸ هنرمند کف تا سقف گالری کوچک گلستان را مفروش از نقش و رنگ کرده اند.

رویکرد اصلی این نمایشگاه از بدو تاسیس، تشویق مردم به خرید اثر هنری است و از حدود یک دهه پیش که قیمت آثار هنری جهشی ناگهانی داشت، تلاش بسیار دارد با تعدیل قیمت‌ها این امر مهم را فرهنگ سازی کند. در همین راستا گلستان بار‌ها گفته است:" چرا باید کار جوانی که نخستین نمایشگاه خود را برگزار کرده است، چندین میلیون تومان قیمت داشته باشد. من در «صد اثر» دائم هنرمندان را توجیه می‌کنم که باید قیمت کار‌ها مناسب باشد. به هیچ وجه کاری که بی جهت گران اعلام شده را قبول نمی‌کنم و خوشبختانه همه هنرمندان هم منطق مرا می‌پذیرند. "

او برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در رونق اقتصاد هنر و گردش مالی افزون‌تر در بازار هنر، حتی آثار را به صورت قسطی و گاه بدون چک و ضمانت، می‌فروشد.

گلستان در این باره گفت: سال هاست قسطی اثر هنری می‌فروشم و هیچ وقت پیش نیامده کسی پولش را ندهد. اتفاقا برخی از بهترین خریداران گالری از چنین فرصت‌هایی بهره برده اند و امروز برای خود مجموعه‌های کوچک، اما خوب و کیفی دارند که صاحب ارزش افزوده هم شده است.

بنا به به رسم این رویداد هر اثری که به فروش می‌رود از روی دیوار برداشته و اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می‌شود. نمایشگاه صد اثر صد هنرمند تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار