محمدعلی رضایی گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری کلاچون این شهرستان با اعتبار هشت میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدعلی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری کلاچون این شهرستان با اعتبار هشت میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی آغاز شد.

او افزود: این طرح شامل سازه‌های ملاتی است که قرارداد آن با پیمانکار بسته شده و تا ۲۵ درصد نیز قابل افزایش است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان ۵۹ میلیارد ریال مصوب شد.

رضایی بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری برای پیشگیری از بروز سیلاب ضرورت دارد، تصریح کرد: این طرح‌ها باید در عرصه‌های حادثه خیز مطالعه و به اجرا درآید.

او بیان گفت: سال گذشته در راستای حفاظت خاک درروستا‌های ارمیان، قدس و دشت دانیال از اعتبارات ملی و در ری آباد، بکران و منطقه پل ابریشم از اعتبارات استانی طرح‌های آبخیزداری اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی با بیان این که، امسال پنج طرح آبخیزداری در قدس، ارمیان، شهر میامی، سوداغلن و باغچه اجرا می‌شود، افزود: پارسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار و ۹۳۵ متر مکعب طرح آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز دشت دانیال و قدس و ارمیان اجرا شد.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بستر‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
شهرستان میامی بادوبخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

امسال پنج طرح آبخیزداری در قدس، ارمیان، شهر میامی، سوداغلن و باغچه اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.