مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس آیین نامه حمایت از کسب و کار‌های نوپا را تشریح و بررسی کرد.

تشریح و بررسی آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی در نشست خبری با عنوان تشریح و بررسی آیین نامه حمایت از کسب و کار‌های نوپا، گفت: تیم نوپا شامل حداقل دو هم بنیانگذار و به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتابدهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران حوزه نوآفرینی کشور و امکان مشاهده امکانات و ارتباط با سایر شرکت‌ها یا تیم‌های نوپا، سرمایه گذاران و شتابدهنده‌ها و مراکز رشد است که شرکت‌های بزرگ رشد یافته از این مسیر طی کرده اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: حمایت از کسب و کار‌های نوپا، هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم استارت آپی، شناسایی و احصاء فرصت های، جامعه آماری دقیق از جامعه استارتاپی، توانایی ارزیابی دقیق و ایجاد امنیت روانی و اقتصادی در سقف و مدت محدود برای شرکت‌های نوپا از اهداف طرح ایران نوآرفین است.

او افزود: عدم رسمی ایده‌ها و تشکیل شرکت‌های برابر با عدم وجود آمار درست و دقیق از جامعه استارت آپی کشور و ناتوانی دولت در حمایت ار این شرکت ها، رسمی نشدن ایده‌ها و شرکت‌ها باعث عدم شفافیت می‌شود و عدم تشکیل پایگاه‌های رسمی از فضا‌های استارت آپی، ارزیابی از نقاط ضعف و قوت آن‌ها مسیر از دلایل علاقه مندی کشور‌های توسعه یافته از این نوع مدل حمایتی است.

سهرابی ادامه داد: عدم نیاز به پرداخت بیمه برای هم موسسین، نبود رابطه استخدامی بین افراد و پلتفرم، اخذ مجوز دانش بنیانی بدون ارزیابی فردی، بهره مندی از کارورز به مدت ۲ سال، عدم نیاز به پرداخت بیمه برای کارورزان در مدت ۲ سال، به رسمت شناخته شدن فضا‌های کار اشتراکی از سوی امور مالیاتی و یا تامین اجتماعی و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی از منابع دولت از مزایای طرح نوآفرین است.

او، ویژگی‌های یک شرکت نوپا را عمر شرکت کمتر از ۳ سال برخورداری شرکت‌ها از معافیت‌هایی از بدو تاسیس تا سه سالگی، محدود بودن سرمایه، محدود بودن درآمد آن‌ها عنوان کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بیان کرد: علاقه‌مندان به حوزه نوآفرینی کشور و یا شخص حقیقی جویای کار جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنما‌های www.irankarfa.ir و www.irannoafarin.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.