روز عید غدیر ۱۱۰ دیگ برنج و خورشت در اراک پخته و بین مردم تقسیم می‌شود.

پخت ۱۱۰ دیگ برنج و خورشت نذری در اراک در روز عید غدیر

احمد اسدی مسئول موکب حضرت رقیه سلام الله علی‌ها شهر اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: طی هماهنگی که با بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی انجام شده قرار است به مناسبت دهه ولایت روز عید غدیر خم ۱۱۰ دیگ برنج و خورشت در اراک پخته و بین مردم تقسیم شود.

اسدی افزود: این غذا‌ها در آشپزخانه موکب پخته شده و با کمک جامعه معلولان و جامعه سالمندان ارک در ۳۰ مسجد شهر اراک توزیع می‌شود و همچنین در روز عید غدیر سفره اکرام نهار امیر المومنین در پارک ملت اراک انداخته می‌شود و مردم با نهار نذری پذیرایی خواهند شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر مواد غذایی از جمله پیاز و سبزی توسط موکب تهیه شده و با کامیون به مسجد امام حسین واقع در جنب میدان امام حسین اراک ارسال می‌شود و در اینجا بانوان با وسایل پخت و پز مواد خام را فرآوری کرده و برای نذری روز عید غدیر آماده می‌کنند.

مسئول موکب حضرت رقیه سلام الله علی‌ها شهر اراک بیان کرد: در زیر زمین مسجد امام حسین حدود ۵۰ نفر از بانوان شهر اراک به صورت داوطلبانه حاضر شده و حدود یک تن سبزی خورشتی را برای غذای نذری روز عید غدیر خم آماده می‌کنند و به سردخانه موکب برای نگهداری اراسال می‌کنند.

او ادامه داد: چند روز پیش هم پیاز مورد نیاز نذری عید غدیر خم تهیه که پس از سرخ کردن برای نذری روز عید غدیر بسته بندی و به سردخانه موکب حضرت رقیه سلام الله علی‌ها ارسال شد.

عید غدیر خم روز اعلام ولایت امیرالمونین و جانشینی ایشان بعد از پیامبر به عنوان امام و، ولی مومنان و از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که در روایات بسیاری بر ارزش و گرامیداشت این روز تاکید شده است.

انتهای پیام / ج

پخت نذری در روز عید غدیر خم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.