پرتغال در پی اعتصاب نامحدود کارکنان بخش سوخت رسانی مجبور به جیره بندی سوخت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اعتصاب نامحدود کارکنان بخش سوخت رسانی در پرتغال این کشور را مجبور به جیره بندی سوخت کرده است.

کارکنان بخش سوخت رسانی در پرتغال برای مدتی نامحدود دست به اعتصاب زده اند. معترضان افزایش دستمزهایشان را خواستار هستند. دولت به ارائه خدمات حداقلی در زمینه تحویل سوخت تصمیم گرفته است.

بنابر این گزارش، به خودرو‌ها حداکثر بیست و پنج لیتر بنزین تحویل می‌شود. جایگاه‌های سوخت رسانی در پرتغال ناگزیرند به کار خود ادامه دهند. رانندگان خودرو می‌بایست در ماه اوت خود را با این شرایط جدید سازگار کنند.

معترضان موفق شدند به توافق افزایش دستمزد‌ها در سال دو هزار و بیست و دریافت حداقل یک هزار و چهارصد یورو در ماه دست یابند. اما کارکنان این بخش افزایش دستمزد‌ها در سال‌های دو هزار و بیست و یک و دو هزار و بیست و دو را خواستار شده اند. دولت نیز در پاسخ به این مطالبات به سهمیه بندی سوخت مبادرت کرد. به این ترتیب دولت تحویل سوخت را هفتاد و پنج درصد کاهش داد.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان تیاگو آنتونس Tiago Antunes سخنگوی دولت پرتغال را پخش کرد.

او گفت: احترام نگذاشتن به مطالبات مدنی یک جرم است و ما با تکیه بر همین نکته به کار ادامه می‌دهیم.

تحویل سوخت مورد نیاز برای خدمات اضطراری و فرودگاه‌ها به طور کامل ادامه دارد. قانون سهمیه بندی تا هم اکنون رعایت شده، اما پرتغال برای کنترل رعایت قانون سهمیه بندی پانصد پلیس را برای برخورد با تانکر‌های خاطی آموزش داده است. این تصمیم ابراز تاسف سندیکا‌ها را به دنبال داشته است.

دولت آنتونیو کوستا António Costa نخست‌وزیر پرتغال تا بیست و یکم ماه اوت وضعیت اضطراری اعلام کرده است. این در حالی است که پرتغال دو ماه دیگر انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار