مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در اقدامی مشترک بین شهرداری ومیراث فرهنگی کار مرمت وبازسازی حمام شاهزاده‌های اصفهان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با توجه به اینکه سالهاست درب حمام تاریخی شاهزاده بسته است و پشت این بنای تاریخی گاه به گاه مکانی برای تجمع نخاله‌های ساختمانی وزباله‌ها تبدیل می‌شود، اظهار داشت: بانی حمام شاهزاده‌ها شهربانو بیگم دختر شاه سلطان حسین صفوی بوده است، این حمام در نزدیکی مسجد حکیم اصفهان قرار دارد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه برای بازسازی این حمام، در اقدامی مشترک شهرداری و میراث فرهنگی کارگاه‌های مرمتی در این مکان برگزار کرده است، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از ۱۰ سال گذشته مرمت و بازسازی حمام شاهزاده‌ها را به عهده گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه مرمت‌های حمام شاهزاده‌ها تا بخش پایانی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این مرحله تنها بخش تزئینات حمام شاهزاده‌ها باقی مانده است.

او در ارتباط با تصمیم میراث فرهنگی درباره بهره برداری از این حمام ابراز داشت: برای بهره برداری این حمام تصمیم‌هایی صورت گرفته است، اما از آنجا که دو بخش دولتی و غیردولتی به صورت مشترک در این حمام در حال فعالیت هستند روند تصمیم گیری در این ارتباط کند شده است.

الله یاری بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، به دنبال راهکار‌هایی هستیم تا بهره برداری متناسب با شان و ویژگی‌های حمام شاهزاده‌ها صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان توانسته است اعتماد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را جلب کند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر این سازمان در مرمت بافت‌های تاریخی به تجربیات ارزنده‌ای دست یافته است و با نظارت مستقیم کارشناسان میراث فرهنگی به احیا بافت‌های تاریخی اقدام می‌کند.

او افزود: درباره وجود نخاله و زباله در ورودی حمام شاهزاده‌ها بی اطلاع هستم و امروز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/م
 

مرمت حمام شاهزاده‌های اصفهان با همکاری شهرداری ومیراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار