پنج وزنه بردار روس محروم شدند/ رقیب بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در میان دوپینگی‌ها

فدراسیون جهانی وزنه برداری ۵ ورزشکار روس را به دلیل دوپینگ محروم کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پنج وزنه بردار روسیه براساس شواهد موجود در گزارش مک لارن و داده‌های آزمایشگاه مسکو از سوی فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) به حالت تعلیق درآمدند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از دریافت شواهدی از اداره اطلاعات و تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA)، پنج ورزشکار به طور موقت محروم شده اند.


در این فهرست نام روسلان آلبگوف قهرمان ۲ دوره مسابقات قهرمانی جهان و دارنده مدال برنز المپیک لندن ۲۰۱۲، و همین طور نام تیما توریوا قهرمان مسابقات جهان ۲۰۱۳ نیز دیده می‌شود.

آلبگوف در دسته سنگین وزن ۱۰۵ +کیلوگرم در المپیک لندن پس از بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در جایگاه سوم ایستاد.

دیوید بدژانیان و اولگ چن که هر دو موفق به کسب دو عنوان اروپایی و سه مدال طلای جهان شده اند، و ایگور کلیمونوف هم دیگر محرومان هستند.

پس از اتحادیه بین المللی بیاتلون، فدراسیون جهانی وزنه برداری، دومین فدراسیون بین المللی المپیکی است که ورزشکاران را براساس شواهد و مدارکی که از آزمایشگاه توسط وادا بدست آمده، تحریم می‌کند.

وادا ماه گذشته اعلام کرد که ۳۰۰ ورزشکار دارای مشکوک‌ترین داده‌های بدست آمده از آزمایشگاه مسکو شناسایی کرده است و شواهد مربوط به ۴۳ ورزشکار را به فدراسیون‌های جهانی مربوطه ارسال کرده است.

این پنج وزنه بردار روسی اولین ورزشکارانی هستند که به دلیل دست داشتن در برنامه دوپینگی که گفته می‌شد تحت حمایت دولت که در چندین رویداد مهم انجام شده، توسط فدراسیون بین المللی خود محروم می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

اسامی وزنه برداران اعزامی به مسابقات جهانی اعلام شد

مرادی در آستانه از دست دادن بازی‌های جهانی/ کسب سهمیه المپیک به تعویق افتاد

مصدومیت ملی پوش وزنه برداری کشورمان/ کتف مرادی برای دومین بار در رفت


انتهای پیام/

رقیب بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی دوپینگی از آب درآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار